וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "הדליקה מצויה במקום שיש חילול שבת"

מוטי לוי ופנחס וולף

4.12.2010 / 21:51

מנהיגה הרוחני של ש"ס התייחס לשריפה בכרמל וקבע: "בתים נהרסו, שכונות הלכו לאיבוד - הכל זה השגחה עליונה. כשבני ישראל חוזרים בתשובה, השם שומר עליהם באש של כבוד, לא אש של שריפה"

הרב עובדיה יוסף התייחס הערב (שבת) לשריפה בכרמל ולאשמים בפריצתה. "אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת", ציטט הרב את התלמוד במהלך שיעורו בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת הר-נוף בירושלים. "בתים נהרסו, שכונות שלמות הלכו לאיבוד - זה לא במקרה. הכל זה השגחה עליונה", אמר הרב.

שריפה בכרמל, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
הרב עובדיה: "זה לא במקרה, הכל זה השגחה עליונה"/נמרוד סונדרס

"עלינו לחזור בתשובה, לשמור את השבת כמו שצריך. בזמן שבני ישראל חוזרים בתשובה, השם שומר עליהם בחומת אש. אש של כבוד ולא אש של שריפה", הוסיף מנהיגה הרוחני של ש"ס.

הרב עובדיה הוסיף וסיפר את סיפור התלמוד על שני חכמים שהוזמנו לסעודה ובמקום להשתתף עם הסועדים החלו ללמוד. בשעת לימודם ירדה אש מהשמים והקיפה אותם עד שהמארח היה בטוח שביתו נשרף. "גם שם", ציין הרב יוסף, "הייתה זו אש של כבוד ולא אש של שריפה".

זו אינה התייחסותו הראשונה של הרב לאש בכרמל. ביום חמישי, היום בו פרצה השריפה, קיים הרב עובדיה תפילה מיוחדת לזכרם של הנספים באסון, להחלמת הפצועים ולשלומם של הנעדרים. הרב קרא אז לכל עם ישראל להצטרף לתפילותיו.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, תקף בתגובה לדבריו של מנהיג ש"ס ואמר: "עובדיה יוסף הפך זה מכבר לתעשיית מבוכות. דבריו הערב הם מופת של גסות לב ורוח. חוסר תבונה ואחריות ציבורית ושימוש כוזב במושג 'השגחה'. סייג לחכמה שתיקה".

ביקור פרס בסוכתו של הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
בזמן שבני ישראל חוזרים בתשובה, השם שומר עליהם בחומת אש/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully