וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות המטוס מארה"ב נשיג עד מחר שליטה על האש"

יהושע בריינר

4.12.2010 / 21:05

בחיל האוויר נשמעים אופטימים לקראת הגעתו של ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם. "עם אור ראשון אנו עוברים להתקפה על האש, ואני מעריך שעד מחר בערב נגיע לשליטה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ. עריכה: רן צימט. קריינות: אביב אברמוביץ')

בחיל האוויר ובצה"ל מתכוננים לקראת הגעת מטוס הבואינג 747, המכונה גם "סופר טנקר", שצפוי להגיע הלילה (שבת) ולנחות בבסיס חיל האוויר בנבטים, משם ימריא לסיוע בכיבוי השריפה בכרמל. המטוס האמריקאי אמור להוביל כ-80 טון מים והוא ימולא עוד הלילה עם נחיתתו בחומרים מעכבי בעירה ובמים.

"המטוס האמריקאי יצטרף מחר לעוד 33 כלי טיס נוספים, מה שייצור רצף, שיכול להביא לכך שעד מחר בערב נוכל להשתלט על האש", כך אמר הערב קצין בכיר בחיל האוויר, "הכוונה היא - למצות את יכולות המטוס האמריקאי, וכרגע אנו עסוקים בתכנון המשימה שלו, על מנת שיוכל לצאת למשימות כמה שיותר מוקדם".

בשל גודלו הרב, ה"סופר טנקר" טס בגובה של בין 100 ל-200 מטרים מעל איזורי הבעירה, ובשל כמות המים הגדולה שהוא מכיל הוא צפוי לצאת למספר ספור של גיחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שעות הבוקר יצאו כלי הטיס הזרים, ביחד עם כלי הטיס הישראלים של חברת "כימניר", לכ-250 גיחות מעל איזורי הבעירה בכרמל. "הערב אנו במצב הכי טוב שהיינו בו מתחילת השריפה", אמר הבכיר, "בלילה אנו נכנסים למערך הגנתי ועם אור ראשון אנו עוברים להתקפה על האש, ואני מעריך שעד מחר בערב נוכל להגיע לשליטה בשריפה".

מאז הגעת כלל כלי הטיס מכל המדינות אימצו טייסות חיל האוויר כל אחת מטוס ממדינה אחרת, כאשר ביחידת הבקרה של חיל האוויר מתאמים את הטיסות מעל איזור הכרמל. "אי אפשר לחלק ציונים, כי כולם באמת מדהימים ותורמים", אמרו בחיל האוויר, "יש פה אירוע נדיר שבו יוונים, טורקיים ויהודים טסים במשותף בחג חנוכה, וזה לכשעצמו הוא משהו מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully