וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: התמונות הקשות בבית הצייר מעין הוד

4.12.2010 / 22:25

השריפה שהשתוללה בכפר האמנים עין הוד גרמה נזק כבד ליישוב, וכילתה את מפעל חייו של תושב המקום, הצייר והפסל אלברט גבאי. צוות וואלה! התלווה אל האמן, שנותר כעת רק עם התיק שעל גבו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כל עולמו של אלברט גבאי, צייר ופסל המתגורר בעין הוד, חרב עליו בליל השריפה הגדולה במורדות הכרמל, כשאיבד את רכושו ואת יצירות האמנות שלו. לדבריו, כל יצירותיו המקוריות נשרפו לחלוטין וכך גם חלק מפסליו. כעת נותר לגבאי רק התיק הקטן שהוא נושא על גבו.

המשטרה חסמה את הכניסה ליישוב, אך גבאי ביקש לראות מה עלה בגורל רכושו והגיע אל בית בדרכים צדדיות. משנגלו לעיניו המראות הקשים, לא הצליח האמן ההמום לעצור את הדמעות. ערימת אפר חרוך היא כל שנותרה ממרבית יצירותיו, והקירות המפוייחים היוו עדות לשריפה הקשה שהשתוללה במקום.

גבאי, בן 45, עבר בשנת 1993 לעין הוד כחלק מקבוצת תיאטרון אליה השתייך. בליל השריפה סירב להתפנות ואף עמד מחוץ לביתו כשבידיו צינור הגינה וניסה במאמץ נואשם להציל את ביתו. היום הוא מביט בציוריו השרופים ונזכר בחודש מרץ האחרון, אז הציג את יצירותיו בפסטיבל עכו וזכה להערכה רבה. החיים בעין הוד שלפני השריפה נראים רחוקים פתאום, "חיים מלאי חדוות יצירה ואהבה".

גבאי המשיך והביע ביקורת רבה כלפי שירותי הכבאות, שלטענתו לא פעלו ביעילות שנדרשה כדי למנוע מהלהבות להגיע למושב. "מדובר בהצתה מאוחרת של הכבאים", הוא מאמין. חבריו של גבאי הזמינו אותו לביתם, בניסיון להפיג מעט את המתח והעצב ולהדליק נר של חנוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully