וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: בצל העשן, שכונת דניה חוזרת לשגרה

יהושע בריינר

4.12.2010 / 19:04

ברחובות בשכונה החיפאית הספוגים בריח העשן, שבים רבים מהתושבים לבתיהם. "הנוף מהחלון עדיין ירוק, המצב לא נורא כל כך", הם מספרים

בכניסה לשכונת דניה עומדים שוטר ופקח של עיריית חיפה ודורשים מכל אדם תעודה מזהה. שירותי הכבאות והמשטרה הודיעו לתושבי השכונה לעזוב את בתיהם עוד ביום חמישי, אך בפועל תושבים רבים בשכונה נמצאים הערב (שבת) בדירותיהם.

תושבי דניה מביטים בשריפה, יום שבת. יהושע בריינר
"עזבנו ביום חמישי כי אמרו בחדשות". אורי גולדשטיין ונכדתו/יהושע בריינר

"הגפנו את התריסים לא בגלל האש אלא רק בגלל שהשמש הפריעה לנו", סיפר אורי גולדשטיין, המתגורר ברחוב קוסטה-ריקה בשכונה, ושחלונות ביתו נושקים לחלק של יערות הכרמל שעוד נותר ירוק. "אנחנו ממש לא בשאננות, אבל תביט החוצה, האש רחוקה מכאן מאד, ורק רעש מטוסי הכיבוי ומעט פיח שנכנס לבית הם הזכר היחיד לשריפה. לו היינו רואים שיש טעם לעזוב, היינו עוזבים. איננו שאננים ואם צריך, באמת נעזוב, אבל באמת שאין סיבה", אמר.

גולשטיין מספר כי רק לאחרונה פנה לעירייה בדרישה שיקימו שביל ביטחון בין העצים הסמוכים לבין השכונה במטרה למנוע מהאשלהתקרב לבתים במקרה של שריפה. "אנשים הגיעו לכאן לחיות את החלום, ובמקום לחיות במגדלים עברו לגור בירוק של הכרמל", מספרת בתו, אורלי גפני. "המשפחה שלי חיה כאן 25 שנה, והורי נתנו את דמם למען הבית הזה, אז איך אפשר ככה לקום בקלות ולעזוב".

לא הרחק משם, ברחוב שבדיה, כבר רואים היטב את העשן הכבד שמיתמר מאזור החי-בר הסמוך, אך גם שם אף אחד לא יושב על מזוודות. "עזבנו ביום חמישי כי אמרו בחדשות", מספרת אם המשפחה, "אבל אחרי כמה שעות חזרנו וראינו שכלום לא קרה. הירוק מהחלון נשאר ירוק והתמונה לא כל כך גרועה, אז חזרנו. אין שום היגיון בכך שנתפנה מפה במצב הנוכחי. התמונה לא כל כך קודרת כפי שהיא מוצגת בתקשורת, השידורים החיים סביב השעון מלחיצים את האנשים. אנחנו אנשים בוגרים וכשנחוש שבאמת אין ברירה אלא להתפנות, נצא מכאן. עד אז, נמשיך בחיינו כרגיל".

רחובות השכונה ספוגים ריח של עשן, אך מלבד זאת נראים מראות של שיגרה: התושבים יוצאים לטיול עם כלביהם, אחרים חוזרים מטיולי האופניים של שבת. "כל חיינו בבתים האלה", אומרים התושבים המקומיים, "לא נלך מכאן בקלות".

תושבי דניה מביטים בשריפה, יום שבת. יהושע בריינר
התושבים מביטים ממרחק על האש/יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully