וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לנתניהו: "לא היססנו לשגר סיוע לשריפה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.12.2010 / 16:20

ראש הממשלה התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית והודה לו על שליחת צוותי הכיבוי הפלסטינים להילחם בשריפה. אבו מאזן: "במצב כזה העם הפלסטיני לא מהסס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר היום (שבת) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והודה לו על הסיוע שהעניקו אנשי כיבוי האש הפלסטינים בניסיונות לכבות את שריפת הענק שמשתוללת מזה שלושה ימים באזור הכרמל. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה כי אבו מאזן אמר לנתניהו כי "במצב כזה, העם הפלסטיני לא מהסס לשגר סיוע הומניטרי". אתמול סייעו שלושה צוותי כיבוי והגנה אזרחית מהרשות הפלסטינית בכיבוי השריפה.

שירותי הכבאות וההגנה האזרחית של הרשות הפלסטינית פעלו אתמול בעיקר באזור הנמצאים בסמוך לשטח הרשות, מצפון לג'נין. מפקד ההגנה האזרחית ברשות, אחמד רזק, אמר אתמול כי הפלסטינים החליטו להגיש סיוע לישראל משום שהדבר עולה בקנה אחד עם ההבנות הבינלאומיות ועם עקרונות ההגנה האזרחית הפלסטינית, "שרואה צורך להציל חיי אדם בלי קשר לשיוכם הפוליטי". שלשום הציע ראש ממשלת הרשות סלאם פיאד לנשיא שמעון פרס את עזרת הרשות בכיבוי האש.

גם משרד איכות הסביבה הטורקי פרסם אתמול הודעה, בה עדכן כי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הורה לשגר שני מטוסים לסייע לישראל בכיבוי השריפה שפרצה בכרמל. בהודעה נמסר עוד כי "אם ישראל תבקש, טורקיה תשגר צוותי הצלה נוספים, שכעת ממתינים במספר מחוזות במדינה". שר איכות הסביבה הטורקי אמר: "יערות הם רכוש של העולם כולו. בעבר סייענו בכיבוי שריפות בסוריה, גאורגיה, קפריסין, יוון, רוסיה ועוד. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים בישראל ומקווים שהשריפה תסתיים במהרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אתמול בפומבי לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן על הסיוע ששלחה טורקיה לישראל וההיענות המהירה לקריאות לסיוע. נתניהו אמר כי הסיוע הטורקי לכיבוי השריפה בכרמל מהווה פתח לשיפור היחסים איתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully