וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפי: התגברות הרוח בצהריים ובערב באזור הכרמל

רמי שני

4.12.2010 / 9:11

אנשי חיזוי מזג האוויר צופים רוחות דרומיות-מערביות העלולות להקשות על פעולות הכיבוי. דובר שירותי הכבאות קרא לאזרחים להתרחק מאזור השריפה. אגף התנועה: "דו"חות יירשמו לסקרנים"

אנשי חיזוי מזג אוויר צפו בשעות הצהריים (שבת) התגברות של הרוחות באזור יערות הכרמל, לקראת אחר הצהריים והערב. על פי אנשי רשות החיזוי בבית דגן, צפויות באזור רוחות דרומיות-מערביות ערות בעצמה של כ-18 קשר, העלולות להקשות על פעולות הכיבוי.

פקחי רשות הטבע והגנים עוסקים מזה מספר ימים בפינוי החי-בר שעל רכס הכרמל הדרומי-מערבי, סמוך לאוניברסיטת חיפה. מדובר באתר שאליו מובאות חיות הנמצאות בסכנת הכחדה, לצורך תגבור מספר הפרטים והשבה אל הטבע לשם התרבות. בחי-בר יש כ-200 פרטים מזנים שונים בעלי חיים, בהם דורסים מסוגים שונים וכן יונקים גדולים, כמו יחמורים ואיילי כרמל.

יחמור הכרמל. דורון ניסים
יחמור הכרמל/דורון ניסים

העופות הדורסים, הועברו עם פרוץ הדליקה לאתר ברמת הנדיב והיונקים הוצאו אל שטח פתוח ולא מיוער, כדי לאפשר להם לנוע בחופשיות באזור רחב. מרשות הטבע והגנים נמסר כי עד עתה לא נפגעו בעלי החיים בחי-בר כתוצאה מהשריפה, אך עם זאת לא ידוע כמה בעלי חיים חפשיים נפגעו.

במקביל להוצאת בעלי החיים מהחי-בר, פועלים הפקחים בסיוע של כוחות כיבוי ואמצעי מניעת אש, לכבות מוקדי שריפה בסמיכות לגדרות האתר. האזור מוקף חורש, אך נסלל בו פס אש רחב. לצורך המשימה, התגייסו פקחי הרשות מכל הארץ והם פועלים בצוותא עם כוחות הכיבוי במניעת התפשטות האש לאתר ובמקביל הם מסייעים לכיבוי במקומות אחרים באזור הבוער.

מהרשות נמסרה בקשה לחובבי טבע ובעלי חיים ומסקרנים, להימנע מלהתקרב אל האזור הבוער, בשל הסכנה שהוא טומן בחובו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניסיונות כיבוי השריפה בעין הוד, יום שבת. אורי לנץ
החילוץ הושלם, פעולות הכיבוי לא כל כך/אורי לנץ

רשף חזי לוי: "אנשים מצטלמים על רקע האש ומפריעים לכוחות"

בנוסף למאבק הבלתי פוסק בשריפה המשתוללת בכרמל, נאלצים כוחות המשטרה ומכבי האש להתמודד גם עם כמות גדולה של אזרחים שהגיעו הבוקר לאזור. רשף חזי לוי, דובר שירותי הכבאות, התריע בפני הנזק שגורמים הסקרנים ואמר כי "אנשים מצטלמים על רקע האש ומפריעים לכוחות".

אזרחים רבים הגיעו גם לכביש החוף ולכביש 4, שכוסה הבוקר בעשן סמיך ונחסם לתנועה. אגף התנועה של המשטרה הודיע שלנהגים וסקרנים שיעצרו בשולי הדרך בכביש החוף, המהווים הפרעה לכוחות הביטחון וההצלה ולעצמם, יירשמו דו"חות במקום במידה ולא יעזבו את המקום.

המחסום בעין כרמל, כביש 4, יום שבת. שלומי גבאי
"הסקרנים מפריעים לכוחות ומהווים סכנה לעצמם"/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully