וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות הרוסי: "מלמעלה הדברים לא נראים טוב"

יהושע בריינר

4.12.2010 / 8:54

מהבוקר פועל בכרמל מטוס הכיבוי הגדול באירופה. אנשי הצוות הרוסיים מספרים כי המראה מהאוויר אינו מעודד. בהמשך היום יגיעו לישראל מטוסי כיבוי רוסיים נוספים

פסימיות מהאוויר. צוותי ההצלה הרוסיים שסיימו סבב הטלת מים ראשון הבוקר מדווחים כי מצב האש בכרמל מדאיג מאוד. "מלמעלה הדברים לא נראים טוב היער בוער סמוך קרוב לבתי התושבים" סיפר לוואלה! חדשות איש צוות ההצלה הרוסי ולדימיר סחנו. מאז שעות הבוקר המוקדמות פועל בכרמל מטוס הכיבוי הגדול ביותר באירופה מדגם איליושין 76 אותו שלח לעזרה ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין על פי בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטוס הענק, יוצא למשימת הכיבוי בכרמל מבסיס חיל האוויר בתל נוף ומסוגל לשאת 42 טון מים אותם הוא מתיז על מוקדי האש תוך 7 שניות בלבד.

כוחות תגבור למכבי האש מגיעים מרחבי אירופה בעקבות שריפת הענק בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010. דובר צה"ל
כוחות תגבור למכבי האש מגיעים מרחבי אירופה בעקבות שריפת הענק בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010/דובר צה"ל

מפקד טייסת התחזוקה בבסיס תל נוף, שקולט את כל מטוסי הכיבוי הכבדים סיפר כי "מכיוון שאיננו רגילים לקלוט מטוסים מהסוג הזה, נכנסו ביממה האחרונה לאינטרנט ומשם אספנו את כל החומר הדרוש ולמדנו על המטוס הרוסי. ביחד עם הנספחות הצבאית הרוסית בארץ התארגנו בפן הלוגיסטי. כמו כן הזמנו מיכליות מים נוספות על מנת שיעמיסו את המים על המטוס".

שריפת הענק בכרמל, יום שבת. אורי לנץ
"הזמנו מיכליות מים נוספות על מנת שיעמיסו את המים על המטוס"/אורי לנץ

"תחזיקו מעמד"

בנוסף לאיליושין פועל בכרמל כלי טיס רוסי נוסף מסוג 200B שאוסף מי ים אותם הוא פורק על האש. במהלך היום צפוי להגיע לישראל מטוס איליושין 76 נוסף ומסוק כיבוי ייעודי. בצוות ההצלה הרוסי מדגישים את המחויבות שלהם למשימה הרחק מהבית: "אנחנו שמחים לעזור לכם. מרגישים שאתם ידידים שלנו. אם אתם בצרה עלינו לבוא ולהתייצב לצדכם", אמר סחנו, "הצלה היא מהות תפקידנו. מחובתנו לבוא למקומות אסון כמו בישראל ולבצע את העבודה. תחזיקו מעמד. ישנם כלי טיס רוסיים נוספים בדרך. עזרה תגיע במהרה".

בהמשך היום צפויים לנחות בישראל ארבעה מטוסים קלים צרפתים וארבעה מטוסים ספרדים נוספים. למרות זאת, אף אחד מכלי הטיס לא מסוגל לפעול בלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מפקד חה"א: "איננו חסרי אונים"

מפקד חיל האוויר, עידו נחושתן, התייחס גם הוא לשריפה בכרמל. נחושתן אמר כי "איננו חסרי אונים. אנו מקבלים עזרה ממדינות שמסייעות עם כלים שאין לנו בטיפול באירוע שלא היה כדוגמתו בארץ. עזרה בין מדינות הוא דבר מקובל, וכפי שאנו שלחנו סיוע למדינות אחרות שעברו אירועים דומים, כך מסייעים לנו, והעזרה ראויה להערכה". נחושתן סיפר כי שוחח אמש עם מפקד חיל האוויר היווני והודה לו על המאמץ של מטוסיו לכיבוי השריפות.

"יש הבנה בין חברים שעוזרים אחד לשני", הבהיר נחושתן. "בשלב זה איננו מתעסקים במה יהיה הלאה, אלא הדבר היחידי שאנו מתעסקים בו היום הוא לכבות את האש, ואיך לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אנחנו צפויים עוד לתגבור משמעותי מבחינת כלי טיס והסיוע של מדינות העולם. ביממה הקרובה נקבל סיוע נוסף הן מצרפת והן מספרד. בלילה צפוי לנחות בארץ מטוס אמריקאי שיכול להכיל עשרות טונות של מים. גם אזרבייג'ן צפויה לשלוח מסוקים. תרומת המדינות משמעותית מאוד מבחינת כושר הנסיעה של המטוסים".

על מטוס האיליושין הרוסי אמר נחושתן כי "הוא מספק לנו יכולות שאין כמעט לאף מדינה בעולם. אחרי האסון שעברנו אנחנו חייבים להיות אופטימיים וצריך להילחם על מה שנותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully