וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בבית אורן התחדשה

קובי מנדל וניר יהב

4.12.2010 / 11:02

נזק כבד לבתים גם בישובים עין הוד, ניר עציון וימין אורד. דליקה גם פרצה סמוך לשדה מוקשים ליד הגבול עם לבנון. בעלי החיים פונו מהחי-בר כשהם במצב טוב

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבישי גולן ושלומי גבאי, עריכת וידאו: עידן גוראל)

במרכז השליטה של המטה הארצי של המשטרה נערכה הבוקר הערכת מצב של השריפה ביערות הכרמל. בסיומה נמסר, כי המוקדים המרכזים של השריפה כעת הם בעין הוד ובניר עציון. כאמור, בשעות האחרונות השריפה גלשה ליישובים עצמם ונגרם נזק לרכוש.

בתוך כך, בשעות הבוקר באזור שבין כביש 4 לבית אורן והכביש חסום לתנועה. אף על פי שנדמה היה שיש דעיכה בבית אורן, בשעות הבוקר התחדשה שם השריפה לאחר שכוחות הכיבוי לא הצליחו להשתלט עליה. שריפה חזקה נוספת השתלטה על השטח שמערבית לעוספיה וממנו עד ליישוב ניר עציון, כך דיווחה המשטרה.

במהלך הלילה נגרם נזק כבד לבתים בישובים עין הוד, ניר עציון וימין אורד. גם החי-בר נשרף כליל, כל החיות פונו מהחי-בר עקב סכנה לחייהן וכרגע, לפי הסריקות שנערכו באזור, הן נמצאו בריאות ושלמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור האש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה מזהירה כי ייתכן והכבישים 2 ו-4 ייסגרו בקרוב באזורים הסמוכים לשריפה, בגלל העשן הכבד באזור. כביש 886 בין מושב מרגליות לקיבוץ מנרה נסגר לתנועה עקב שריפה נרחבת המתחוללת במקום. כמו כן ייתכן וישמעו פיצוצים כתוצאה ממוקשים שיעלו באש.

תושבי עין חוד שפונו מבתיהם בשל השריפה המשתוללת במקום פנו למשטרה בבקשה שתגביר את סיוריה סביב בתיהם מחשש שאזרחים ינצלו את השריפה כדי לפרוץ לבתיהם כפי שקרה במספר יישובים יהודים באזור. תושב עין חוד סיפר לאתר החדשות "אל-ערב" כי תושבי הכפר מקבלים אלפי שיחות תמיכה ועידוד והצעות לארח תושבים שהתפנו מבתיה.

בעין הוד ניזוקו חמישה בתים לאורך החזית הצפונית של הכפר ונרשמה פגיעה קשה בצמחייה, אך מרכז הכפר, כולל הגלריה ומוזיאון ינקו דאדא לא נפגע ובשריפה. כל החלק המזרחי לא נפגע אך טרם הושגה שליטה באש ויש סכנה לבתים. בכיבוי משתתפים גם עשרות תושבים מקומיים שהתנדבו לסייע. צוותי כיבוי והצלה ממשיכים להילחם בשריפה סמוך למלון יערות הכרמל, המלון לא נפגע והאש נעצרה בינתיים במבואות אתר הנופש.

ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו במהלך הלילה

אש פרצה בשעות הלילה גם סמוך לעיר מעלות תרשיחא, באיזור מלון "אסיינדה", שם פועלים ארבעה צוותי כיבוי. מנכ"ל העירייה, סילאס ליביליה, אמר כי לאחר כארבע שעות הושגה שליטה על האש שהשתוללה. לדבריו, "האש נמצאת כעת תחת שליטה והיא לקראת כיבוי סופי". ליביליה אמר לקול ישראל כי למיטב ידיעתו "משטרת מעונה חושדת שמדובר בהצתה, כיוון שמספר בני אדם נראו בורחים מהאיזור מעט לפני פרוץ האש". בשל האש נחסמו לתנועה הכניסה והיציאה מהעיר מעלות תרשיחא.

ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו במהלך הלילה באורח קל משאיפת עשן במהלך פינוי מושב ניר עציון מפני האש המשתוללת. דובר מד"א זכי הלר אמר כי הארבעה נלכדו בשריפה סמוך לשעה חצות, וחולצו רק לאחר כשלוש שעות. השוטרים נבדקו על ידי כוחות מד"א במקום ופונו לבית החולים רמב"ם, כשהם סובלים מקשיי נשימה.


עדכון ראשון 7:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully