וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר רמב"ם התפנה מעין הוד: הכפר נראה נטוש

אריאל נוי

4.12.2010 / 1:45

תושבי כפר האמנים התפנו מבתיהם בשל האש שהגיעה למקום. בין המפונים גם דובר רמב”ם דוד רטנר שעבר לעתלית עם אשתו, שני ילדיו, שני כלביו ובתקווה גם 15 חתוליו

תושבי כפר האומנים עין הוד התבקשו אמש (שישי) לפנות את בתיהם, בשל השריפה המשתוללת בכרמל שהגיעה גם לבתים במקום. בין המפונים נמצא גם דובר בית החולים רמב"ם, דוד רטנר.

רטנר בן ה-47 סיים לדווח לאמצעי התקשורת על הגעתם של הפצועים לבית החולים ומיהר חזרה לביתו, על מנת להתפנות. "חיכיתי עד השנייה האחרונה, שהפצועה האחרונה באורח קשה הגיעה, אמרתי תודה לכל הכתבים וטסתי על האופנוע חזרה לעין הוד. אני חייב לפנות את הבית שלי", אמר לוואלה! חדשות.

רטנר, נשוי ואב לשני ילדים בני 11 ו-16, הגיע לכפר האומנים עין הוד כשהיה בן שבע. הוא ואשתו מגדלים שני כלבים ו-15 חתולים. הוא מספר כי "המשפחה התפנתה כבר לעתלית יחד עם שני הכלבים שלנו. אני נשארתי מאחור לראות אם אפשר לעשות עוד דברים ולעזור כמה שאפשר. נשארו לי 15 חתולים שסירבו להתפנות כי קשה מאוד לפנות חתולים, תנסו לפנות חתול מהבית שלו ותראו איזה תגובה אכזרית יש להם", אמר. הוא הוסיף כי "הכפר נראה נטוש עכשיו, אבל אנחנו בסדר וזה מה שחשוב", סיכם רטנר.

שריפה בכרמל, יום שישי לקראת ערב, דצמבר 2010. אורי לנץ
שריפה בכרמל, יום שישי לקראת ערב, דצמבר 2010/אורי לנץ

הוא מספר שבשנת 1998 הייתה שריפה גדולה בעין הוד. "נשרפו גם אז כמה בתים וגם אז פינו את הכפר ואת המשפחה שלי. הלקח של מהשריפה הקודמת הוא לשים בארגז את כל האלבומים של המשפחה, לקחת את המחשבים כי יש שם המון חומר מגובה, לקחת משחקים כגון פלייסטיישן. לקחת את הכלבים ואם יש חתול שמשתף פעולה לקחת אותו. דרכונים וכל השאר אפשר שיישרפו".

עין הוד הוא כפר אמנים השוכן למורדות דרום הכרמל. המקום הוקם עשרים שנים לפני שרטנר הגיע אליו כילד. המקום הפך לכפר אמנים בזכות מרסל ינקו, אמן ואדריכל נודע, וקבוצת אמנים שהחליטו להתיישב במקום. בישוב יש גלריות פרטיות של אמני הכפר וסדנאות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully