וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לחלל את השבת במקרה של פינוי"

מוטי לוי

3.12.2010 / 16:08

הרבנים הראשיים של חיפה פירסמו הודעה, לפיה על הקהילות הדתיות לציית לכוחות הביטחון, גם במקרה של חילול שבת. "מן הראוי שבמהלך התפילות יהיה בכל בית כנסת מכשיר קשר"

רבה הראשי האשכנזי של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן אומר כי "מן הראוי שבמהלך תפילות השבת יהיה בכל בית כנסת מתפלל אשר ברשותו מכשירי קשר שיעמוד בקשר עם אנשי הביטחון, בכדי שיוכל לעדכן את שאר המתפללים במקרה של הוראות פינוי". בבתי הכנסת בהם יש מאבטחים הציע הרב כי המאבטחים יהיו אנשי הקשר. לשאלה האם אין בדבר חילול שבת אמר הרב כהן בשיחה לוואלה! חדשות כי "זוהי מצווה להשתמש במכשירי הקשר".

עוד הוסיף הרב כהן, כי בשעות האחרונות הוא הוציא הודעה לקהילות בחיפה, לפיה עליהן לציית לכוחות הביטחון במקרה של הוראות פינוי בעקבות התפשטות אפשרית של השריפה, ולא לחשוש לחילול השבת באם יידרשו לכך במהלך ההתפנות. "אפילו ספק פיקוח נפש דוחה שבת", ציין כהן.

במודעות שפורסמו היום מטעמו של הרב, עליהם חתם גם רבה הראשי הספרדי של העיר, הרב שלמה שלוש, קוראים הרבנים לציבור להרבות בתפילה בשבת זו להחלמתם של הפצועים ולביטחונם של כוחות ההצלה. במסגרת התפילות, הרבנים קראו לציבור לקרוא את פרק ק"ל בתהילים. כמו כן, קוראים הרבנים לציבור הדתי לסייע למשפחות המפונות ולכוחות ההצלה בהעברתה של השבת בעיר.

שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, המשמש גם כרב שכונת אחוזה בחיפה, הכוללת גם את שכונת דניה שפונתה, הצטרף אף הוא לרבה של חיפה ואמר: "כל דבר, כל דרך שיכולה להציל חיים, כולל פינוי ברכבים, מותרת בשבת, משום שפיקוח נפש דוחה שבת". גם הרשקוביץ הורה שבכל בית כנסת יהיה איש קשר עם מכשיר קשר שיתנהל מול גורמי הביטחון.

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, נשיא רבני צהר ומי שנחשב לאחד מגדולי ההלכה בציבור הדתי לאומי, מתיר לכל הציבור הנמצא בטווח, האש להדליק את הרדיו של הגל השקט ולהכין תיק עם ציוד בסיסי לפינוי בשבת, הכולל גם טלפון סלולרי, כסף נדרש וכו'. הרב אריאל מבקש מהציבור להיות קשוב לכוחות הביטחון.

בתוך כך, נענה שר התקשורת משה כחלון לפנייתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לקיים גל שקט במהלך השבת שידווח במקרה של הוראות פינוי וכדומה בתדר 531 AM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully