וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארדואן: גם הסהר הטורקי נרתם לסייע לישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.12.2010 / 15:30

הארגון, המקביל למד"א הישראלי, הציע לשלוח 10,000 אוהלים, ערכות מטבח וכל סיוע אחר שיתבקש. במקביל, רה"מ הטורקי הורה על שליחת שני מטוסי סיוע לישראל

מנכ"ל הסהר האדום הטורקי - שהוא הארגון המקביל למגן דוד אדום - שיגר מכתב לשגרירות ישראל באנקרה, בו הוא מציע את סיועם לאזרחי ישראל שפונו מבתיהם בשל השריפה שאירעה באזור הכרמל - כך נודע אחר הצהרים (שישי) לוואלה! חדשות. במכתבו מפרט המנכ"ל כי הסהר האדום מוכן לשלוח באופן מיידי אלף אוהלים, 10,000 שמיכות, אלף ערכות מטבח וכן להיערך לכל סיוע אחר שיידרש מצד ישראל.

במקביל, משרד איכות הסביבה הטורקי פרסם הודעה, שבה עדכן כי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הורה לשגר שני מטוסים לסייע לישראל בכיבוי השריפה שפרצה בכרמל. בהודעה נמסר עוד כי "אם ישראל תבקש, טורקיה תשגר צוותי הצלה נוספים, שכעת ממתינים במספר מחוזות במדינה". שר איכות הסביבה הטורקי אמר: "יערות הם רכוש של העולם כולו. בעבר סייענו בכיבוי שריפות בסוריה, גאוגריה, קפריסין, יוון, רוסי ועוד. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים בישראל ומקווים שהשריפה תסתיים במהרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום בפומבי לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן על הסיוע ששלחה טורקיה לישראל וההיענות המהירה לקריאות לסיוע. נתניהו אמר כי הסיוע הטורקי לכיבוי השריפה בכרמל מהווה פתח לשיפור היחסים איתה. "האש חזקה מאוד וקשה לעצור אותה, גם עם מטוסים. ראש ממשלת טורקיה ארדואן העביר את תנחומי ארצו על האסון וביטא נכונות להגיש עזרה. אנחנו מאוד מעריכים זאת, וזה פתח לשיפור היחסים בין שתי המדינות", אמר נתניהו.

בתוך כך, ראש הממשלה שוהה בבסיס חיל האוויר רמת דוד שם החלו בצהרים לנחות מטוסי הסיוע ששלחה ממשלת טורקיה. ראש הממשלה הודיע כי יישאר בבסיס לקבל את פני המשלחת. לאחר מכן הוא צפוי לנסוע למשרדו בירושלים ולעבוד שם עד שעות הערב. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בכוונתו לפנות למנהיגים נוספים בעולם ולבקש מהם שישלחו מטוסי סיוע. במקביל, נתניהו יפנה לראשי הממשלות שכבר אישרו את הסיוע ויבקש להחיש את הגעת מטוסיהם ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully