וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ בית אורן: המשטרה פינתה אזרחים בכוח

רמי שני

3.12.2010 / 12:51

מספר תושבי הקיבוץ שספג את עיקר הנזק מהשריפה בכרמל, סירבו להתפנות מבתיהם. המשטרה פינתה את חלקם בכוח. "רוצים למנוע אבידות בנפש"

המשטרה החלה בצהריים (שישי) לפנות בכוח אזרחים מקיבוץ בית אורן, שסירבו להתפנות מבתיהם. החלטת המשטרה התקבלה בעקבות התפשטות האש באזור והסכנה הנשקפת לחיי התושבים. דובר המחוז הצפוני במשטרה מסר כי "ניתנה הנחייה לפנות את האזרחים בכוח על מנת להגן על חייהם ולמנוע אבידות בנפש".

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
למעלה משליש מבתי קיבוץ בית אורן ניזוקו קשות בשריפה/AP, דן בלילטי

בתוך כך, חברי קיבוץ בית אורן שבחרו להתפנות ישהו בתקופה הקרובה בקיבוץ נחשולים, שם הועמדו לרשותם כ-40 יחידות אירוח, שם ייקלטו מרבית המשפחות. משפחות נוספות ישהו בקיבוצים סמוכים. ההחלטה על כך התקבלה היום על דעת חברי הקיבוץ ובשיתוף עם מטה החירום של המועצה האזורית חוף הכרמל. ככל הידוע, למעלה משליש מבתי קיבוץ בית אורן ניזוקו קשות בשריפה שפרצה ביערות המקיפים את הקיבוץ.

במקביל נעשו מאמצים למצוא פתרונות לשאר התושבים מהאזור שפונו מאתמול. תושבים רבים פונו למקומות אירוח ומשפחות בנהריה ואנשי המועצה האזורית בעזרה של גופי סיוע רבים, נערכים כדי למצוא מקומות לשהייה של מספר ימים.

קיבוץ בית אורן. מאיר אזולאי
קיבוץ בית אורן/מאיר אזולאי

מזכיר התנועה הקיבוצית זאב (ולוולה) שור, קרא להכריז על אזור יערות הכרמל כאזור אסון לאומי. "צריך לראות באזור הזה כמוכה במהלומת טבע קשה ביותר ולאפשר ליישובים לחזור לשגרה במהירות". אגף המשימות של התנועה הקיבוצית פתח מטה פעולה כדי לסייע למפוני היישובים. עד עתה פונו משפחות מעוספיה, דליית אל כרמל, טירת כרמל ויישובים נוספים. במטה נרשמו למעלה מ-70 קיבוצים שהודיעו על נכונותם לארח משפחות הזקוקות למקום שהייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully