וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מאשימים את ישי באחריות למחדל הכבאות

3.12.2010 / 2:36

השריפה בכרמל טרם דעכה, ומשרדי הממשלה כבר התחילו בחילופי האשמות באחריות למחדל שירותי הכיבוי. באוצר האשימו את שר הפנים שלא העביר את התקציב שהובטח לכבאים. ישי: העברתי את הכסף

האם יש אשם למחדל שירותי הכיבוי בישראל כפי שהוא מתבטא בחוסר היכולת להשתלט על האש בכרמל? גורמים באוצר האשימו הלילה (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות את שר הפנים אלי ישי, אשר משרדו ממונה על שירותי הכבאות בארץ, באחריות למחדל.

לדברי הגורמים, בתקופה האחרונה העביר האוצר תוספת תקציב של 100 מיליון שקלים המיועדים לשירותי הכבאות, אולם, לטענתם, "מכל הבדיקות שעשינו עולה שמשרד הפנים כלל לא עשה שימוש בכסף ולא העבירו לשירותי הכבאות".

מנגד, טוען שר הפנים אלי ישי שכבר לפני שנה וחצי דרש מהאוצר ומראש הממשלה בנימין נתניהו תוספת תקציבית של 500 מיליון שקלים לשיפור יכולתו של מערך הכבאות הארצי. לטענת ישי, רק לפני שלושה חודשים הוא קיבל את התקציב, בסך 70 מיליון שקלים, ותוך חודש התקציבים עברו לרשויות הכיבוי. "הכבאיות שלנו הן קורקינט", הוא אמר. "זה פיקוח נפש ולכן צריך לעבוד מהר. חבל שקרה אסון כזה מחריד, אבל כל הגורמים צריכים לפעול יחד, בשיתוף פעולה. אנחנו מקווים שכעת לא נצטרך יותר להסביר מה הצורך להעברת התקציב לשירותי הכבאות", הוסיף.

מעיון בפרוטוקולי הדיונים בוועדה לביקורת המדינה בנושא מצב הכבאות שנערכו לפני כארבעה חודשים, עולה כי אם האש הייתה מתלקחת באזור הדרום, המצב עלול היה להיות חמור הרבה יותר. גם באותו דיון, הופנו ההאשמות לישי.

יישוב עם כבאי אחד בלבד

בישיבה מה- 14 ביוני 2010 נכח גם ראש מועצת להבים, אלי לוי, לשעבר חבר באיגוד ערים לכיבוי אש. לוי העלה אז את סוגיית המחסור במערך הכיבוי וטען, כי "יש בעיית כוח אדם כמעט בכל האיגודים בארץ". לוי תקף אז את שר הפנים אלי ישי. לדבריו, הוא שלח מכתב בנושא לישי, אך "אפילו מכתב תשובה, בנוסח 'מכתבך נתקבל בלשכתנו', לא קיבלתי". בלשכת השר הגיבו לכך ואמרו כי לוי ישב מספר פעמים עם מנכ"ל המשרד ודן עימו נושא.

במהלך הדיון, התייחס לוי גם לבעיית הציוד חסר: 11 כבאיות שחסרות לקו המבצעי, כתשע כבאיות בנות למעלה מ- 30 שנה שצריך להחליפן וסולם חילוץ ממקומות גבוהים אשר חסר בתחנה בים המלח. "אם אתם יורדים לבית מלון באזור ים המלח, תדאגו לישון בקומות הנמוכות", אמר לוי. לוי נתן בדיון מספר דוגמאות לדבריו. הוא אמר כי בתחנת הכיבוי בבאר שבע חסרים 27 כבאים וכי במקום אחר בנגב היה כבאי אחד בלבד שעשה משמרת של שמונה שעות. "הדליקות צריכות לכוון עצמן למשמרות שעובד אותו כבאי", אמר בציניות.

באותה ישיבה, העריך מנכ"ל משרד הפנים גבריאל מימון כי בתוך חודש משרדי האוצר והפנים יגיעו להסדר על תוספת התקציב לשירותי הכבאות. "אותי מעניין דבר אחד", אמר. "שיהיו שירותי כבאות לכל אזרח במדינת ישראל באשר הוא. נכון להיום אנחנו לא יכולים לומר שיש". בעוד חודש אמור להתקיים דיון נוסף על מצב שירותי הכבאות וההצלה בבאר שבע והדרום. הפעם אולי יצליחו להשיג יותר.

בהכנת הידיעה השתתף בועז ווליניץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully