וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר חומר כיבוי? ישנה אספקה במפעל בראש פינה

עידן אבני

3.12.2010 / 0:03

מזה 20 שנה מייצר מפעל "קידרון" בראש פינה חומרים לכיבוי שריפות מהאוויר, אלא ששירותי הכבאות בישראל אינם נמנים על לקוחותיו. מנהל המפעל: "מחר בבוקר יהיו מוכנים 10 טונות של חומר"

מטוסי חיל האוויר נשלחים הערב (חמישי) לחו"ל במטרה להביא חומר לכיבוי השריפה בכרמל, למרות שבארץ פועל מפעל שמייצר את החומר. מפעל "קידרון" באזור התעשייה של ראש פינה מתמחה כבר 20 שנה בייצור חומר לכיבוי שרפות מן האוויר ומן הקרקע, אלא שכוחות הכיבוי בארץ לא נמצאים ברשימת לקוחותיו והמפעל נאלץ למכור את החומרים בחו"ל. הלילה הגביר המפעל את הייצור והודיע לכוחות הכיבוי שהחומר עומד לרשותם.

נשיא המפעל, אברהם (ארמי) ארן אמר כי "רק עכשיו מדברים אתנו. יש לנו עשרה טונות של חומר במפעל, ומחר בבוקר יעמדו עוד עשרה טונות נוספים, שזו כמות גדולה מאוד שמספיקה להרבה גיחות". ארן אמר כי המפעל עובד ומייצר את החומרים ולכן אין צורך באספקה מחו"ל. "הם מספרים שנגמר להם החומר אבל הם לא קונים מאיתנו", אמר ארן בכעס.

"הצענו להם כמה פעמים - אולי עכשיו ייקחו מאיתנו חומר", סיפר בעל המפעל. "יש חומרים שאנחנו משווקים בארץ, אבל את חומרי כיבוי האש מהאוויר אנחנו מוכרים בחו"ל, ובכבאות אפילו לא רצו לבדוק אותם ".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully