וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדה הדרוזית באבל: "מיטב בנינו נספו בכרמל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.12.2010 / 22:39

רבים מבין 40 ההרוגים באסון בכרמל הם בני העדה הדרוזית שלקחו חלק בקורס של השב"ס. המנהיג הרוחני, השייח' טריף: "זהו יום שחור, הנספים הם מלח הארץ"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

אבל כבד נפל על העדה הדרוזית הערב (חמישי) עם היוודע הידיעה כי רוב ההרוגים באוטובוס שנלכד בשריפה בכרמל הם צוערים דרוזים בקורס קציני שב"ס, שהיו בדרכם לסייע בפעולות החילוץ בכלא דמון. המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, אמר לוואלה! חדשות כי זהו אחד הימים הקשים שידעה העדה. "זהו יום קשה, יום שחור. אסון לאומי לעדה הדרוזית ולכל מדינת ישראל", אמר טריף.

"אני מכיר את כל הדרוזים שנהרגו ואני יכול לומר בפה מלא שהלכו לנו מיטב בנינו", אמר השייח'. "הם מלח הארץ, בנים למשפחות המכובדות ביותר בעדה. הם חירפו את נפשם בשביל שאחרים יחיו. לצערי, האסון הזה מצטרף לאסונות גדולים שאירעו לעדה הדרוזית בעבר. כעת אנחנו נערכים להלוויות ונשקיע את מירב המאמצים כדי לתמוך במשפחות השכולות. כמה שנוכל, נעזור וננחם".

שריפה בכרמל, דצמבר 2010. סבסטיאן שיינר, AP
"נתמוך במשפחות השכולות"/AP, סבסטיאן שיינר

ראש מועצת עוספיה, וג'יה כיוף, אמר לוואלה! חדשות כי חלק מההרוגים הם חברים אישיים שלו ולכן התחושה היא קשה כפליים. "זהו יום שחור, זה לא משנה אם ההרוגים הם דרוזים או לא דרוזים, בסופו של דבר מדובר בבני אדם שבאו להציל חיי אדם אבל את עצמם הם לא הצליחו להציל. כולי צער ויגון על משפחות ההרוגים".

"התחושות קשות מאוד", המשיך כיוף, "זה יום שחור לאדם, לאדמה, לצבע הירוק, לעצים. זהו יום שחור למדינת ישראל. ביישוב שלנו יש מאה אלף דונמים וניסינו להפיק תועלת כלכלית מהחורש היפה הזה. כולי צער ויגון על המשפחות שאיבדו את יקיריהם. אנחנו חייבים ללמוד ממה שקרה ולקום מחר ליום חדש. זהו יום קשה לכולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך בעקבות שריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בחפ"ק בחיפה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully