וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: לצמצם הדלקת נרות בשל השריפה בכרמל

מוטי לוי

2.12.2010 / 22:15

על רקע ריכוז כוחות הכיבוי בשריפה המשתוללת בכרמל, קראו רבנים רבים לנהוג במשנה זהירות בהדלקת נרות החנוכה. "יש לצמצם ככל האפשר את טקסי ההדלקה"

על רקע השריפה הגדולה המשתוללת בכרמל, קראו הערב (חמישי) רבנים לצמצם את הדלקת נורות החנוכה. הסיבה היא החשש מדליקות שלא יקבלו מענה בשל המאמץ המרוכז של שירותי הכיבוי בצפון.

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, אמר לוואלה! חדשות כי "מצוות נרות חנוכה נדחית מפני כל דבר שהוא סכנה. לכן אני חושב שצריך בערב זה לקרוא לביטול מוחלט של כל אירועי האש, כולל מצעדי הלפידים והדלקות פומביות, בהם גם כ-6,000 הדלקות שמקיימים חב"ד ברחבי הארץ". כמו כן, קריב הוסיף כי "מן הראוי להימנע מהדלקת מספר חנוכיות בבית אחד ולהימנע מהדלקה מחוץ לבית ".

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ומרבני הציונות הדתית, הסתייג מאיסורים גורפים, אך ציין כי "ראוי לקרוא לאנשים לנהוג במשנה זהירות: בשום אופן לא להשאיר את הנרות ללא השגחה ולתכנן מראש היכן מדליקים".

"להכניס קצת אור לחיי אנשים"

מחב"ד נמסר בתגובה כי "אם המשטרה תורה על ביטול ההדלקות, נציית להוראותיה ולא נסכן אף אדם". עם זאת, דובר חב"ד ציין כי בזמנים קשים אלה הם ינסו "להכניס קצת אור בחייהם של אנשים".

הרב איתן איזמן, ראש רשתות החינוך "צביה" ו"נועם" של הציונות הדתית, קרא אף הוא להיזהר באש ואמר כי "צריך לצמצם את כל ההדלקות בחוץ. כמו כן, מן הראוי לעצור קומזיצים, הדלקת נרות מרכזיות, ומופעים גדולים מחוץ לבתים בכדי לא להעמיד בסכנה את המשתתפים". עוד הוסיף איזמן כי "מן הראוי להודיע לכל האנשים שלא להשאיר שום חנוכייה דולקת בבית אם איש לא נשאר שם".

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ומחשובי פוסקי הציונות הדתית, הוסיף כי "צריך לצמצם ולמעט את האווירה השמחה בכל האירועים המרכזיים. כל מסיבה צריכה להיפתח בתפילה להצלת האנשים. יש להשבית ריקודים ושמחות". אריאל הצטרף לדברי הרבנים הקוראים לנהוג במשנה זהירות ואמר כי "הדלקת נרות בבתים דורשת זהירות רבה, כמו גם לפידים גדולים בהדלקות מרכזיות. ההדלקות הגדולות אינן חלק מההלכה וצריך לנהוג בהן משנה זהירות ".

אילוסטרציה. ShutterStock
"נציית להוראות המשטרה"/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully