וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של שקד: "מאחלת לסניגור שבתו תירצח"

גלעד גרוסמן ורמי שני

2.12.2010 / 12:21

לאחר שביהמ"ש העליון הרשיע את רוצחי בתה שקד, תקפה אמה אילנה שלחוב בחריפות את פרקליטי הנאשמים. "אני מאחלת לאותו עורך דין לחוות את מה שאנחנו עברנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"אני מאחלת לעורך הדין שבתו תירצח", כך אמרה הבוקר (חמישי) אילנה שלחוב, בעקבות החלטת בית המשפט העליון להרשיע היום את מישל ז'אנו וישראל גנון ברצח בתה שקד. "המסר שלי הוא רק לעורכי הדין האלה, שיצאו מגדרם כדי לשחרר רוצחים, ואתה יודע מה?, עומד לי על קצה הלשון ומותר לי להגיד: אני מאחלת לאותו עורך דין לחוות את מה שאנחנו עברנו".

"אני מאחלת לו שהבת שלו תירצח, ומישהו אחר יגונן על אותו רוצח כשהוא יודע שאותו אחד רצח את הבת שלו", הוסיפה האם. "אני מאחלת לו לעמוד במקום הזה, להתייסר בייסורים האלה, לראות אותו, עם החליפה המעונבת שלו, כשכל מה שמעניין אותו זה הכסף שלו. זה הזמן שלי להגיד להם, אין להם מושג מה זה צער המשפחה, אין להם אלוהים".

"אני גם ככה על סף קריסה", סיפרה אילנה. "זה לא מזל טוב, אנחנו עברנו שבע שנים של עינוי מתמשך על ידי מערכת המשפט. שלא נדבר בכלל על העינוי הפרטי שלנו, ששקד איננה. זה שבית המשפט לקח החלטה אמיצה, מבחינתי, זו מדינה שכן הייתי רוצה לחיות בה, למרות שהבת שלי נרצחה בה. הידיעה שבסוף כן יש איזשהו צדק קטן מנחמת. עכשיו אפשר להתאבל נטו על שקד. כבר התפללתי קודם לנס חנוכה, והנס הזה כנראה הגיע עם הכוחות של שקד".

פרקליטי הנאשמים, עורכי הדין אבי חימי ודוד יפתח מסרו בתגובה כי "בכל חברה דמוקרטית ראוי שיהיו סניגורים טובים ויגנו על נאשמים, ותגובת האם קשה ומיותרת, ואנו מאחלים לה בריאות ושיקום, ואין בלבנו עליה. הצער שלה הוא עמוק וכאבה הוא גם כאבנו".

האב: "עכשיו אפשר להתחיל להתאבל"

"זהו חג שמח חג אורים שמח למשפחה שלנו", אמר בתום הדיון אמיר שלחוב, אביה של שקד. "ככה אני מרגיש. קרה לנו כאן נס חנוכה. עצוב שצריך להתייחס לכך כאל נס. אנחנו ידענו שאלו היו הרוצחים, מהפעם הראשונה שנתקלנו בהם. ההוכחות הלכו והצטברו, גם נוכח עסקאות הטיעון שהם הסכימו להגיע אליהן".

שלחוב זעם על כך שבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מצא את השניים זכאים מחמת הספק: "אני לא מבין איך הם הגיעו לזיכוי השניים בבית המשפט המחוזי. זה 8 שנים אנחנו סוחבים ומושכים את הסיפור הזה. זהו עינוי דין לנו, לא לעבריינים. יש הרבה אנשים כמוני, שנגרם להם עינוי דין. זהו סוג של סגירת מעגל. עכשיו אנחנו יכולים להתחיל להתאבל על הילדה המדהימה שלנו".

שלחוב הוסיף עוד, כי חקירת המשטרה, נעשתה בין היתר לאור תביעת המשפחה להוסיף ולחקור לעומק את פרשת הרצח. "עכשיו הדברים נהיו שפויים, כי עד עכשיו זה לא היה ככה", אמר. "כאן, הפקיעו את זכותנו להלחם כי אנחנו לא צד בעניין הזה. היה צריך לעודד את המשטרה והפרקליטים לא לוותר ולחקור. אני שמח שהם הבינו את זה".

פרקליטי הרוצחים: "נגיש בקשה לדיון נוסף"

עו"ד דקלה טוטיאן, יו"ר ומנכ"ל משותף של מרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, אשר מייצגים את המשפחה, אמרה לאחר הדיון כי "אני מברכת על כך שבית המשפט קיבל את עמדת המדינה ואסר את המורשעים מיידית עם הקראת החלטתו עוד בטרם נגזר הדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע". טוטיאן הוסיפה כי "לאחר שבע שנות ייסורים שנגרמו למשפחה בהן נמשכו ההליכים, סוף סוף היום ישנה הכרעת דין שקובעת באופן ברור כיצד אירע הרצח הטרגי".

"פרשת ז'אנו מצטרפת לאחר כבוד לפרשת אל-עובייד", אמרו פרקליטיהם של ז'אנו וגנון, עורכי הדין אבי חימי ודוד יפתח לאחר פסק הדין. "לעולם נחיה עם הספקות, הלבטים והתהיות בנוגע להרשעתם. בימים הקרובים נגיש בקשה לדיון נוסף, ונמשיך את המאבק להוכחת חפותם של לקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully