וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים עושים ignore לפייסבוק: "ממכר ושטחי"

מוטי לוי

2.12.2010 / 11:17

רבנים בכירים סבורים כי הרשת החברתית אינה ראויה לגלישה. הרב אברהם יוסף, בנו של מנהיג ש"ס: "כל היחשפות אינה צנועה". הרב אבינר: "זו לא ידידות אמת"

לאחר שרבנים בציבור החרדי אסרו את הגלישה באינטרנט ככלל, יוצאים גם רבנים נגד השימוש ברשת החברתית פייסבוק. בתשובה שמתפרסמת היום באתר 'מורשת' לשאלה "האם מותר להשתמש בפייסבוק?", כותב הרב אברהם יוסף, רבה של חולון ובנו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, כי "כל היחשפות אינה צנועה, ואפילו לגבר אין זה מקום ראוי לו, קל וחומר לאישה".

הרב שלמה אבינר, רב בבית אל ומרבני הציונות הדתית סבור אף הוא כי יש איסור להשתמש בפייסבוק, אך בניגוד לרב יוסף, הבעיה שהוא רואה ברשת החברתית איננה בעיית צניעות. "הבעיה בפייסבוק היא שזה יוצר ידידות וירטואלית במקום ידידות אמת בין אנשים. הידידים רק 'רשומים' אצלך וזה לא ידידות אמת", הסביר אבינר בשיחה עם וואלה! חדשות. אבינר מוסיף כי "ממילא העיסוק בפייסבוק הוא עיסוק רדוד ומאוד שטחי, מה שנקרא בשפה הדתית 'דברים בטלים', וזה דבר אסור". אבינר ציין גם כי הפייסבוק הוא בין הגורמים הממכרים ביותר שיש כיום וכי 'חבר'ה צעירים עסוקים בפייסבוק 5 שעות ביום'".

הרב דוד לאו, רבה של מודיעין מסכים עם אבינר. "בזבוז הזמן כאן הוא משמעותי מאוד. כמו כן, מעבירים את הקשר בין אנשים מקשר בלתי אמצעי, פנים בפנים, לקשר וירטואלי" הסביר לאו. עוד הוסיף לאו כי "הזמן הוא מצרך יקר, בואו לא נבזבז אותו, בואו נשקיע אותו בדבר האמיתי".

"אני מאוד מסכים שההיחשפות וחוסר הצניעות ובזבוז הזמן הנורא הם דברים פגומים ולכן גם באופן אישי אין לי פייסבוק אף שאני עובד באינטרנט", הסביר הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ומרבני הציונות הדתית. עם זאת הוא הוסיף כי "אני לא רוצה להטיל איסורים, זו שאלה שנתונה לבחירת האדם, לא אני כרב צריך להחליט עבור האדם. אני צריך להציב בפניו את השיקולים השונים, אבל מצד שני זו הכרעה שנתונה בפני האדם עצמו. לכן אני מאוד מזדהה עם התוכן של דברי הרב אברהם יוסף והרב לאו אבל לא מסכים עם המסקנה".

ליצירת קשר עם הכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully