וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת השופט אזר: "לא נכבד רוצחים בנוכחותנו"

גלעד גרוסמן

1.12.2010 / 22:30

ערב הכרעת הדין בערעור רוצחי השופט עדי אזר שנורה ב-2004, אמר בנו כי המשפחה לא תגיע לדיון. "אנחנו לא צריכים לתת להם כבוד. אני בטוח שגם מחר ביהמ"ש יעשה עבודותו בצורה טובה"

"אני חושב על אבא כל יום, איפה הוא היה יכול להיות, איזה פסגות הוא היה יכול לכבוש. אני חושב עליו כל הזמן, אבל ממשיכים הלאה, אי אפשר רק להיאחז בעבר" – כך אמר הערב (רביעי) תום אזר, בנו של השופט המנוח עדי אזר, ערב הכרעת הדין בערעור שהגישו רוצחיו, יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני.

אזר, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נורה למוות ביולי 2004 בכניסה לביתו ברמת השרון. נחמני ניגש אליו בשעה שישב במכוניתו וירה בו שלוש יריות. זוזיאשווילי יזם את הרצח כדי שיוכל לסייע לאחר מכן בפתרונו בתמורה להקלה במאסרו.

בני משפחת אזר אינם מתכוונים להגיע לבית המשפט, כפי שלא נכחו בדיונים במשפט. "אנחנו לא צריכים לתת להם כבוד", אמר אזר, שהיה בן 15 בזמן הרצח. "אני חושב שמחר לא תתרחש רעידת אדמה ולא יתרחשו דברים חדשים. היתה חקירת משטרה רחבה ומקיפה, בית המשפט כבר אמר את דברו, ואני בטוח שגם מחר בית המשפט יעשה את עבודתו בצורה הטובה ביותר".

"ההנצחה מאוד יפה"

בתקופה שלאחר הרצח נפוצו שמועות רבות על המניע שעמד מאחוריו. "זה פגע בנו מאוד, זאת היתה טראומה מאוד גדולה, כל השמועות הלא מבוססות שרצו, זה היה מאוד קשה. אפילו לשבת שבעה כמו שצריך לא נתנו לנו", אומר אזר. "אבל עובר זמן רב, היום אני במקום אחר לגמרי".

בכל שנה מקיימים הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין טקס לזכרו של אזר. לאחרונה גם נקרא צומת על שמו בעיר מגוריו רמת השרון. "ההנצחה מאוד יפה, מאוד מכובדת, אנחנו לא מרגישים שנזנחנו", אמר אזר, "כל הגורמים המעורבים – הנהלת בתי המשפט, עיריית רמת השרון – ליוו אותנו והעניקו לנו את כל האמצעים כדי שנוכל להתמודד טוב יותר".

הטקס האחרון התקיים במרץ השנה, בזמן גל האלימות כלפי שופטים. "כל פעם שמאיימים על שופט זה מחזיר אותי אחורה לאותם מראות זוועתיים שהיו אז", אמר אזר. "זו פגיעה איומה במשטר הדמוקרטי, ואני מאמין שנוקטים את הצעדים הנכונים כדי להתגבר על הדברים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully