וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה באלימות ופגיעה מינית בקרב בני נוער

בשנה האחרונה חלה עליה בעבירות מין בהן היו מעורבים בני נוער, כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה. השופטת בדימוס סביונה רוטלוי: "ההורים והמורים איבדו סמכות"

בשנה האחרונה נרשמה עליה של 32% בעבירות אינוס ועליה של 22% בעבירות מעשה מגונה בקרב בני נוער. כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס "ילדים ונוער עוברי חוק – ממודל פלילי למודל טיפולי-גישורי", שנערך היום (רביעי) בבית הספר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, יחד עם התוכנית לסיוע לילדים ובני נוער בסיכון.

עו"ד איריס נץ, מהקליניקה לסיוע לילדים ונוער בסיכון המרצה בנושא במרכז הבינתחומי, הציגה נתונים על עליה במקרי העבירות מין המבוצעות על ידי בני נוער. "בשנת 2009 נפתחו 53 תיקי נוער בדבר אינוס בכוח או באיומים, לעומת 70 לשנת 2010, עליה של 32.1%. בעבירות מעשה מגונה בכוח, היו 348 לעומת 243 אשתקד, עליה של 22.3%". אמנם מבחינת הטרדות מיניות חלה ירידה חדה, 7 תיקים השנה לעומת 18 אשתקד, אך "מבחינת סך כל עבירות מין, מדובר ב-508 מקרים בשנת 2009 לעומת 604 מקרים השנה, עליה של 18.9%", סיכמה נץ.

סביונה רוטלוי, שופטת בית המשפט המחוזי בדימוס אמרה בכנס כי "ישראל הפכה להיות חברה שאינה מכבדת בני אדם, חברה המושפעת מהגלובליזציה, חברה המשדרת מסרים המאדירים כוחנות וחומרנות לילדים ובני נוער, חברה בה ההורים והמורים איבדו את הסמכות מול ילדיהם". היא הוסיפה כי "אין פלא שיותר ויותר בני נוער עוברים ממוסדות לעבריינים צעירים אל בתי הכלא ושיותר ויותר בני נוער מרצים עונשי מאסר ממושכים".

ד"ר ענת פלג, מאוניברסיטת בר-אילן, סיכמה את הדיון והתייחסה גם להיבט התקשורתי. "הולך ומתעצם העניין התקשורתי בסיפורי הפשע, על חשבון דיון אמיתי ומעשי בנושא. התקשורת מתעניינת בגילאים הצעירים של התוקפים והקורבנות, הנותנים פן ייחודי לסיפור. בכך היא מציגה לנו מציאות אכזרית של ילדים ובני נוער כאשר בפועל מדובר בצעירים שבדרך כלל אינם מטופלים על ידי רשויות האכיפה או הרווחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully