וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל דנינו: נדחתה ההחלטה על מינוי המפכ"ל

איילה חננאל

1.12.2010 / 17:55

השר לביטחון פנים אהרונוביץ' דחה בכמה ימים את ההחלטה על מינוי מפכ"ל המשטרה, "כדי לבדוק את המועמדים". הדחיה נובעת מהחקירה בעניינו של ניצב יוחנן דנינו, המועמד המוביל לתפקיד

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' החליט היום (רביעי) לדחות בימים אחדים את ההמלצה למינוי מפכ"ל משטרת ישראל. זאת בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ובמטרה לסיים את כל תהליכי הבדיקה בשקיפות לציבור.

ההחלטה לדחות את מינוי המפכ"ל התקבלה בשל החקירה שמנהל מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בעניינו של ניצב יוחנן דנינו, הנחשב למועמד המוביל לתפקיד. החקירה מתמקדת בפרשת רצח מקורות משטרתיים של ימ"ר מרכז בשנת 2006, תקופה בה שימש דנינו כראש אגף החקירות במודיעין והיה אחראי על הפעלת המקורות.

המשטרה הקימה צוות בדיקה פנימי לחקירת האירועים, אך בעקבות תלונה שהגיש נצ"מ בדימוס ישראל אברבנל בה האשים את בכירי המשטרה בטיוח החקירה, החליט מבקר המדינה לפתוח בחקירה משל עצמו.

בכנס שוטרים מצטיינים בבית הנשיא הסביר השר לביטחון פנים את החלטתו בהתייחסו לפרשה אחרת שמסעירה את המשטרה, פרשת בר לב. "לצערי, בשבועיים האחרונים, היינו עדים לפרשה שהביאה לטלטלה במשטרת ישראל", אמר. "פרשה שלא הוסיפה כבוד לאף גורם במשטרת ישראל או במדינה. פרשה שהשחירה פניהם של שוטרי משטרת ישראל, ולא בצדק. אף אחד לא מייצג את משטרת ישראל בעצמו. אין לה שם של אדם כזה או אחר. אך ורק אתם מייצגים את רוב רובו של הארגון. רק אתם עמדתם אל מול עיניי כאשר החלטתי להתחיל בהליך מינוי מפכ"ל על מנת לסיים אחת ולתמיד את מחול השדים".

"למראית עין בלבד"

אהרונוביץ' הוסיף: "החלטתי לדחות בימים אחדים את ההמלצה למינוי מפכ"ל וזאת בכדי לאפשר סיומן של כל תהליכי הבדיקות על מנת שימונה מפכ"ל ללא רבב. טובת הארגון ואזרחי המדינה היא זו המונחת על שולחני, יום יום, שעה שעה. לכן, בקרוב יוכרז על מפכ"ל חדש למשטרת ישראל והזרקור הציבורי יחזור מהליכה בדרך הלבנים הצהובות מאוד לדרך היעדים המרכזיים, המטרות והמשימות החשובות כל כך לחברה בישראל".

אתמול החל השר לראיין נציבי משטרה מועמדים לתפקיד, בהם ניצב שחר איילון, מפקד מחוז תל אביב ויוחנן דנינו, מפקד המחוז הדרומי. שאר הניצבים שירואיינו הם סמפכ"ל המשטרה אילן פרנקו, מפקד מחוז ירושלים אהרון פרנקו, מפקד מחוז מרכז בנצי סאו וראש אגף המבצעים במשטרה נסים מור. מקורבים לשר אמרו, כי הוא כבר החליט מי יהיה מפקד המשטרה הבא, וכי ראיון הבכירים הוא "אקט מתבקש למראית עין בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully