וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח במצרים: האחים המוסלמים פרשו מהבחירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2010 / 16:38

תנועת "האחים המוסלמים" הודיעה שלא תתמודד בסיבוב השני בבחירות, על רקע "אי סדרים והטיה לטובת מפלגת השלטון". כעת גובר החשש מעימותים פנימיים וביקורת בינלאומית

תנועת "האחים המוסלמים" החליטה אחר הצהריים (רביעי) לפרוש מהתמודדות בסיבוב השני בבחירות לפרלמנט במצרים, זאת במחאה על מה שהם מכנים "אי-סדרים בספירת הקולות והטיה של התוצאות לטובת מפלגת השלטון". בסיבוב הראשון ספגה התנועה מהלומה קשה כשלא הצליחה להבטיח ולו מושב אחד מתוך 221 מושבי הפרלמנט שעליהם התקיימה התמודדות בסיבוב זה. בכך מוותרת התנועה על האפשרות להכניס נציג לפרלמנט המצרי.

מתוך 130 מועמדי "האחים המוסלמים" לפרלמנט המצרי, 25 בלבד הצליחו להעפיל לסיבוב השני שאמור להיערך ביום ראשון, אלא שכעת מתברר שאין בכוונתם לקחת בו חלק. במקביל ל"אחים המוסלמים" דיווחה רשת אל-ערבייה כי גם מפלגת האופוזיציה "אל-וופד" החליטה שלא להתמודד בסיבוב השני.

תנועת "האחים המוסלמים" כבר קראה לתומכיה הסטודנטים לצאת בהפגנות מחאה נגד השלטון ונגד "הזיופים והשערוריות". ניתן להעריך כי בתקופה הקרובה תגבר הביקורת הפנימית והבינלאומית על מצרים, וכי תומכי האופוזיציה במצרים ימשיכו להפגין ברחובות ולהתעמת עם כוחות הביטחון.

מספירת הקולות בבחירות לסיבוב הראשון לפרלמנט המצרי עולה כי מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק, "המפלגה הלאומית הדמוקרטית", זכתה ברוב מוחלט מהמושבים שהוכרעו בסיבוב ראשון. על פי התוצאות, זכתה המפלגה ב-209 מושבים מתוך 221 המושבים שעליהם התקיים סיבוב ראשון, שהם 94.5% מסך המושבים. אחוז ההצבעה בסיבוב הראשון עמד על 35%.

מפלגות אופוזיציה קטנות זכו בחמישה מושבים ומועמדים עצמאים זכו בשבעה מושבים. מפלגת האופוזיציה "האחים המוסלמים", שהחזיקה בכחמישית מהמושבים בפרלמנט היוצא, לא זכתה, כאמור, באף מושב. מתוך 508 המושבים שעמדו לבחירה, על 287 יתקיים סיבוב שני ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully