וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער הפגינו: תנו לנו לצאת לשנת שירות

עידן אבני

1.12.2010 / 16:44

משרד הביטחון החליט לקצץ במספר היוצאים לשנת שירות. עשרות בני נוער הפגינו נגד ההחלטה בטענה שהיא התקבלה במסגרת המאבק בהשתמטות, אך בפועל פוגעת דווקא באלו שרוצים לתרום למדינה

עשרות בני נוער הפגינו היום בצהריים (רביעי) בצומת גומא שבכביש 90, נגד החלטת משרד הביטחון לקצץ במספר בני הנוער שיורשו לדחות את שירותם הצבאי לטובת שנת שירות. לטענת המפגינים, ההחלטה התקבלה רק בשל העובדה שבני נוער רבים משתמטים משירות צבאי.

אלפי בני נוער דוחים מדי שנה את שירותם הצבאי, לא בכדי לחמוק ממנו אלא בכדי לתרום שנה מחייהם בעיירות פיתוח ובשכונות מצוקה. לאחר מכן הם מתגייסים לשירות צבאי מלא, רובם אף ביחידות קרביות. אלא שהשנה הודיעו משרד הביטחון וצה"ל כי לא יאפשרו לכל בני הנוער לצאת לשנת שירות. "השינשינים", כפי שהם מכונים, יצאו היום להפגין כשהם נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר - "תנו לנו לתת", "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה".

עילי קינדלר, תלמיד י"ב מקריית שמונה, מתנועת "השמאל הלאומי", הסביר כי "יש מאות בני נוער שלא יוכלו לצאת לשנת שירות ויכול להיות שאני ביניהם. לא נשמע לי הגיוני שלנו לא יתנו לתרום, בגלל שיש משתמטים. שנת שירות זה הדבר הכי ערכי שיכול להיות, אנחנו הנוער של היום ולא הנוער האלים והפושע, אלא זה שרוצה לעשות שנת שירות".

רותם ברק, תלמידת י"ב מקיבוץ שניר וחניכה בתנועת הנוער העובד והלומד אמרה כי "מבחינתי - הצבא לא מתמודד עם המשתמטים ומעדיף שאנחנו לא נצא לשנת שירות וניקח את הנטל עלינו. אנחנו בצד שרוצה לתת למדינה. זה אבסורד שמפנים את הטענה והדרישה כלפי מי שהולך לעזור לחלשים ולחנך ואחר כך עוד מתגייס לקרבי. שיטפלו במשתמטים. אצלי בתנועה הרוב רוצים לצאת לשנת שירות, זו המטרה של התנועה ואפילו בשכבה בבית הספר יש הרבה שרוצים ועכשיו זה לא יתאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully