וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה תקף התנהלות המדינה מול הפרקליטים

1.12.2010 / 16:39

בית הדין לעבודה בת"א מתח ביקורת על המדינה כיוון שעתרה בבקשה להורות לנציגי הפרקליטות השובתים להופיע בדיון, אך לא נעזרה בשופטים כדי להביא לסיום השביתה.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מתח היום (רביעי) ביקורת על התנהלות המדינה מול שביתת הפרקליטים. נשיא בית הדין השופט, מיכאל שפיצר, והדיינים משה דקל ומעוז הלוי מתחו את הביקורת בעקבות עתירה שהגישה הלילה המדינה בבקשה לחייב את הפרקליטות לשלוח נציג לדיון בהארכת מעצר.

מדובר בהארכת מעצרו של בנו זיסמן, החשוד במעורבות בפרשת הונאה גדולה של קרקעות הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים. זוסמן הוסגר לאחרונה לישראל מרומניה והיום אמור היה להתקיים דיון בעניינו. המדינה עתרה לבית הדין בשל החשש שאם זוסמן ישוחרר ממעצר הוא יימלט מהארץ וכי הדבר יביא לפגיעה קשה ביחסי המדינה עם הפטריארכיה היוונית אורתודוכסית.

הרכב בית הדין הורה אמנם לפרקליטים להתייצב לדיון, אך מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה אשר לא קיבלה את הצעת בית הדין לסייע במציאת פתרון לסיום שביתת הפרקליטים. "צר לנו על כך שהמדינה סירבה להתייצב לדיון ולנצל את היד המושטת אליה, שעה שכבר תלוי ועומד הליך בבית הדין, כדי להיעזר בו על מנת להביא את השביתה לסיומה. במיוחד שעה שהמשא ומתן מצוי במבוי סתום בשלב זה", נכתב בהחלטה.

"השביתה חוקית"

בהחלטה נכתב עוד כי המדינה טוענת שהשביתה גורמת לה נזקים כבדים, ומבקשת סיוע מבית הדין, אך מנגד "מסרבת לקחת חלק במשא ומתן בחסות בית הדין, שניסיון העבר מלמד שלא פעם תרם רבות לסיומם של סכסוכי עבודה". בית הדין הבהיר כי מדובר בשביתה חוקית, וכי בקשות המדינה לחייב פרקליטים ספציפיים להופיע בבית משפט בניגוד להחלטת ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים אינן ראויות.

בהחלטה ישנה גם התייחסות לנזקי השביתה. "אי אפשר שלא להתייחס לנזקים ההולכים ומצטברים של השביתה, הן בשל שחרור חשודים בעבירות בדרגות חומרה שונות, והן בהליכים אזרחיים בהם מחויבת המדינה בפסקי דין בהעדר. לטעמנו היה על המדינה לנצל כל הזדמנות בכל זמן, כדי למצות את המשא ומתן וחבל שבחרה להחמיץ הזדמנות זו. נזק נוסף הוא הנזק של ביטול ימי דיונים רבים הגורם לשיבוש הולך ומחמיר בעבודתם של בתי המשפט", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully