וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד בפיקוד צפון הודח בשל חשד להטרדה מינית

יהושע בריינר

1.12.2010 / 16:13

אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט הדיח את הקצין בעקבות תלונה של חיילת שטענה כי הטריד אותה ושלח לה הודעות בעלות גוון מיני. טרם הוחלט אם להגיש כתב אישום בעניין

מפקד גדוד בפיקוד צפון הודח מתפקידו לאחר שנחשד כי הטריד מינית חיילת מיחידתו. הקצין, בדרגת סגן אלוף, הודח בצעד חריג על ידי אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט, שקיבל את המלצת מפקד אוגדת 36, תא"ל אייל זמיר. זמיר בדק את פרטי הפרשה, כאשר התלוננה החיילת לפני מספר שבועות.

על פי הפרסום בעיתון "במחנה", לפני כחודשיים התלוננה חיילת המשרתת בגדוד כי המג"ד החל להטריד אותה ולהעיר לה הערות בעלות גוון מיני. החיילת טענה כי הקצין אף שלח לה הודעת אס.אם.אס לטלפון האישי שלה בניגוד לרצונה. בעקבות תלונתה של החיילת החלו במצ"ח לחקור את הפרשה. הקצין נחקר מספר פעמים, אולם טרם הוחלט אם להגיש כנגדו כתב אישום.

השבוע מונה מפקד חדש לגדוד. "בכוונתי לחזק את הקשר שבין הלוחמים למפקדיהם ולתת להם תחושת מענה בכל זמן נתון", סיפר המג"ד הנכנס סא"ל גיא ל"במחנה". "אני לא מתכוון לדבר עם הלוחמים בגדוד על מה שהיה עם המג"ד הקודם. הם יודעים מה קרה, וזה היה מקרה נקודתי שנפתר", הוסיף. חיילת בגדוד התייחסה לפרשה ואמרה כי "האמון במג"ד הקודם נפגע, והחיילים צריכים מישהו שיעודד אותם ויגרום להם להרגיש טוב".

באחרונה התייחס האלוף אייזנקוט בעקיפין לפרשה בדברים שאמר בשלב הטיעונים לעונש של מג"ד אחר שהודח, סא"ל עומרי בורברג, שממתין לעונשו בפרשת הירי בניעלין. אייזנקוט הזכיר אז כי במהלך כהונתו הדיח את בורברג ומג"ד נוסף, וכי צעד שכזה הינו עונש הרתעתי כבד ומשמעותי.

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully