וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב פרדיס מואשם שאירח וסייע לפעיל חמאס

קובי מנדל

1.12.2010 / 13:16

הותר לפרסום כי תושב פרדיס בן 26 מואשם בעבירות של סיוע לאיוב לאחר שהלין בביתו פעיל חמאס. לפי כתב האישום, הוא התבקש לסייע להקים חולייה שתתכנן פיגועים בישראל

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד אסלאם מרעי בן 26 מפרדיס בגין עבירות נגד בטחון המדינה, כך הותר היום לפרסום לבקשת פרקליטות מחוז חיפה. מרעי מואשם בעברות של סיוע לאויב במלחמה, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת והסעה והלנה שלא כדין, כל זאת במסגרת מגעיו הביטחוניים של הנאשם עם פעיל החמאס אברהים כסאב תושב אזור יריחו.

לפי כתב האישום, מרעי למד באוניברסיטת חברון לימודי הלכה איסאלמית ( "שריעה" ) בשנת 2008, במסגרת זו הכיר את כסאב. עם הזמן, התהדק הקשר בין השניים, ומרעי נטל חלק יחד עם כסאב, בפעילות של ארגון ה"כותלה האסלאמית" המוגדר על ידי ישראל כ"התאחדות בלתי מותרת". באישום מתואר כיצד במהלך חודש יוני 2010, הגיע כסאב לביתו של מרעי בפרדיס. כסאב סיפר לנאשם כי הוא מגיע אליו מטעם פעילי "גדודי עז א-דין אל קסאם" של חמאס וביקש ממנו להתגייס לפעילות במסגרת הארגון. מרעי מואשם כי הלין את כסאב בביתו למרות שהיה מודע לכך שכסאב הנו שוהה באופן בלתי חוקי בישראל.

היה אמור לתרגל אימונים בנשק

עוד נטען, כי מספר שבועות לאחר המפגש, התקשר כסאב אל מרעי וביקש להיפגש עמו במסגד אלמחאג'נה באום אל פחם. במהלך הפגישה השנייה, התבקש מרעי לסייע לארגון החמאס במלחמתו נגד ישראל. מרעי התבקש לפעול להקמת חוליה צבאית שחבריה יגויסו מקרב ערביי ישראל ואשר מטרתה הוצאה לפועל של פיגועים בשטחי המדינה וכן בהושטת סיוע לפעילי הארגון מחברון ומשכם בהוצאה לפועל של פיגועים מטעמם. עוד

בנוסף, התבקש הנאשם לסייע לפעילי הארגון באיסוף מידע אודות מקומות התקהלות של יהודים לשם ביצוע פיגועים, בהכנסת חומרי נפץ או מתאבדים לשטח ישראל, בהכנסת חומרים כימיים כגון דשן חקלאי היכולים לשמש לייצור מטענים לשטחי הגדה, ועוד.

מהאישום עולה עוד כי במהלך הפגישה השנייה בין כסאב למרעי, שוחחו השניים על אימונים בנשק ועל אימונים לשם הכנת מטעני נפץ אותם צפוי היה מרעי לעבור בעתיד. נוכח מגבלות שהוטלו בעבר על כניסת מרעי לשטחי יהודה ושומרון, שוחחו השניים אף על הצורך לגייס איש קשר ישראלי אשר יוכל להגיע לאזור שכם ולקשר בין מרעי לכסאב. כן מסר כסאב למרעי מספר טלפון נייד מבצעי וכינוי אשר באמצעותם ניתן יהיה ליצור עמו קשר בעתיד לצורך קידום הפעילות המתוכננת.

ניסה לגייס אדם נוסף

כשבועיים לאחר הפגישה השנייה, נכתב באישום, פנה מרעי לאחמד אבו אלחוף, תושב דיר חנא במטרה לגייסו לחמאס וביקש ממנו להיפגש עמו בכניסה לכפר מנדא. במהלך הפגישה, נטל מרעי את מכשירי הטלפון הסלולריים שלו ושל אבו אלחוף והעבירם לרכב אחר בכדי שלא יהיה ניתן להאזין לשיחתם.

מרעי ביקש מאבו אלחוף כי יסייע לפעילי הארגון בדרך של הברחת פעילים לתוך ישראל והלנתם במדינה כדי שיוכלו לבצע בה פיגועים. עוד ביקש מרעי מאבו אלחוף כי ייסע למחרת מועד שיחתם לשכם בכדי להיפגש שם עם כסאב וכי ישמש כאיש קשר בין כסאב לבין הנאשם. לפי כתב האישום, מרעי עשה זאת ביודעו כי יש במעשיו כדי לסייע לארגון החמאס ומתוך כוונה לסייעו בכך. אבו אלחוף סירב לבקשותיו של מרעי, שעדכן בעניין זה את כסאב .

עוד עלה בחקירת מרעי, כי הוא פנה לאימאם לצורך קבלת היתר דתי למימוש פעילותו זו. האימאם נעצר לחקירה במהלכה עלה כי הוא ניסה להניא את מרעי מכוונתו לבצע פעילות זו. את כתב האישום ובקשת המעצר הגישה עו"ד הדס רוזנברג - שיינרט מפרקליטות מחוז חיפה. מיד אחרי שהוגש כתב האישום היום, התיר בית המשפט המחוזי בחיפה לבקשת הפרקליטות את פרסום פרטי הפרשה.

בהכנת הכתבה השתתף יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully