וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: "חוק הגיורים מפר ההסכם הקואליציוני"

1.12.2010 / 12:13

יו"ר ש"ס שוחח עם הרב עובדיה יוסף על חוק הגיורים והבהיר כי כל שינוי בנושא מחייב את הסכמת הקואליציה שכן לדבריו מדובר בהפרה של ההסכמים המוקדמים עם הליכוד

שר הפנים, אלי ישי, דן היום (רביעי) עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בנושא חוק הגיורים הצבאי שמקדם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). ישי אמר לרב כי חוק הגיור הנוכחי מהווה הפרה של ההסכם הקואליציוני, "וכל שינוי בסטטוס קוו צריך להיות מוסכם על ידי כל חלקי הקואליציה. הבהרנו את העניין גם לראש הממשלה". דבריו של ישי מגיעים לאחר שאתמול איים הרב הראשי לישראל , הרב שלמה עמאר כי יפסיק לעסוק בגיורים אילו הצעת החוק תעבור.

ח"כ רותם השיב היום מעל בימת הכנסת לאיומי הרב ואמר כי "ראש הממשלה החליט שחוק הגיור הצבאי יוקדם ויעבור, והוא יעבור".

הרב עמאר שלח אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו איים כי אם יאושר החוק המכיר אוטומטית בגיורים שנעשו בצה"ל, הוא לא יעסוק יותר בנושאי גיור. במכתב שפורסם על ידי העיתונאי החרדי ישראל רוזנר ב"רדיו קול חי" כותב עמאר בין היתר כי "אין באישורו של חוק זה דאגה לחיילים כי אם מגמה ברורה של הרס הדת בישראל".

"אני מודיע בזה, שאם חלילה יאושר חוק זה, אני לא אוכל לטפל יותר בכל ענייני הגירויות, ולא אשא את אחריותם עליי", מציין הרב עמאר במכתבו, אשר לפי הפרסומים החרדיים נשלח גם לרבנים בכירים בציבור החרדי. רק לפני שבועיים הגישה פרקליטות המדינה את חוות דעתה לבג"ץ לפיה הרבנות בראשותו של הרב עמאר מכירה בגיורי צה"ל. "הגיורים שנערכו ושנערכים בצה"ל הינם חלק ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל, ורשויות המדינה מכירות בתוקפם של גיורים אלה לכל דבר ועניין", נאמר בין היתר בהודעתה של הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully