וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ערבי בהתבטאות נדירה: "אסד ומובארק רודנים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2010 / 12:55

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ צרצור, תוקף את דמשק וקהיר על רקע אי הסדרים בבחירות לפרלמנט המצרי, ומכנה את מנהיגיהן רודנים. "מה שקורה שם זה גועל נפש. אירן יותר דמוקרטית"

על רקע פרסום מסמכי "ויקיליקס", מהם עולה כי מדינות ערב קראו לארה"ב לתקוף את מתקני הגרעין האירני, משמיע יו"ר מפלגת רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, התבטאות נדירה נגד המשטרים הערבים. בשיחה עם וואלה! חדשות אומר ח"כ צרצור כי המשטרים הערבים, בהם משטרו של מובארק במצרים ומשטרו של בשאר אסד בסוריה, חוששים מהתפתחותה של אירן. לדבריו, המשטרים של אסד ומובארק הם משטרים טוטליטריים ורודניים: "מה שקורה בעולם הערבי זה פשוט גועל נפש", הוא מוסיף.

לדבריו, מדינות העולם הערבי חוששות מהתחזקותה של אירן ולפיכך הן מעוניינות להחליש את כוחה. הוא אומר עוד כי למרות הדאגה מאירן גרעינית, על העולם הערבי להתקנא בהתנהלות הדמוקרטית שלה: "באירן נשיא נבחר לשתי קדנציות. הלוואי והדבר הזה היה בעולם הערבי. כל שליט בעולם הערבי הופך למעין מלך. למה שקדאפי ישלוט מאז שנת 69'? למה שמובארק ישלוט מאז שנת 81'? באירן יש שתי מפלגות, שמרנים ורפורמיסטים, בדיוק כמו בארה"ב ובבריטניה. על העולם הערבי ללמוד מהם דווקא".

על רקע הדיווחים על אי סדרים בספירת הקולות בבחירות השבוע לפרלמנט המצרי והטיה של התוצאות לטובת מפלגת השלטון של חוסני מובארק, תוקף ח"כ צרצור את משטרו של מובארק כדוגמא לטענתו: "הרי ראית את הבחירות ה'דמוקרטיות' לפרלמנט במצרים השבוע. הלוואי שבעולם הערבי היה משטר דמוקרטי כמו באירן. על מובארק לתת לאחים המוסלמים ולקופטים חופש פוליטי. הוא צריך להפסיק את הרדיפה אחרי הכוחות הפועלים בתוך מצרים. יש לשמור על הזכות של חילופי השלטון בדרכי שלום".

ח"כ צרצור מגלה כי מסיבות אלה לא השתתף במשלחת הח"כים הערבים שנסעו ללוב ונפגשו עם מועמר קדאפי: "לא נסעתי ללוב ולדמשק מהסיבות האלה. אני לא מוכן להתחנף. אני לא מוכן לעמוד בפני שליטים רודנים, דיקטטורים וטוטליטריים שפוגעים בעמיהם ובי כפלסטיני. לעמוד בפניהם ולהלל אותם? אני מתבייש לעשות דבר כזה. ח"כים אחרים לא התביישו, ואז כשהם חזרו הם כאבו את מה שנאלצו לעשות בלוב ובסוריה. העולם הערבי לא יוכל להתפתח בלי שישים קץ לשליטים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully