וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון ים המלח

אורי ערן

1.12.2010 / 10:33

רעידת אדמה בעוצמה של 3.5 בסולם ריכטר פקדה את צפון ים המלח, והורגשה על ידי תושבים בעין גדי. במכון הגיאופיסי מבקשים את עזרת הציבור בקבלת מידע על הרעידות

רעידת אדמה בעוצמה של 3.5 בסולם ריכטר הורגשה הבוקר (רביעי) באזור צפון ים המלח. לא דווח על נפגעים או נזק. קטיה, תושבת עין גדי, שהרגישה ברעידה, סיפרה: "הרגשנו רעידות לזמן קצר ולא הבנו במה מדובר. המיטה ממש זזה. קצת נבהלנו".

רק ביום חמישי האחרון הורגשה בצפת רעידת אדמה בעוצמה זהה. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי תושבים מהאזור התקשרו למכון, עדכנו על הרעידה ושאלו אודות צפי לעתיד.

מנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיסי, רמי הופשטטר, שלל בשיחה עם וואלה! חדשות את הקשר בין שתי הרעידות. לדבריו, "הרעידה שהורגשה היום בים המלח קשורה לשבר הסורי-אפריקאי, ואילו הרעידה שהייתה בצפון בשבוע שעבר איננה קשורה לשבר. לכן לא סביר שיש קשר בין שתי הרעידות. זה שהשבר הסורי-אפריקאי פעיל, זה לא מפתיע".

הופששטר הוסיף כי "יש רעידות אדמה חלשות שהתקשורת לא מדווחת עליהן והציבור לא מרגיש בהן ואנחנו כן עוקבים אחריהן". לדבריו, "יש אינפורמציה רבה שאיננו יכולים לקבל מהמכשירים שלנו. נשמח אם הציבור יעשה שימוש באתר האינטרנט שלנו, וידווח בכל פעם שמורגשת רעידה. אם נקבל פידבק כזה, הדבר יעזור לנו להשלים מידע חיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully