וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעו לפשרה: ח"כ מופז לראשות החוץ והביטחון

פנחס וולף

1.12.2010 / 13:23

לאחר שלושה שבועות, מונה ח"כ מופז להחליף את צחי הנגבי בראשות ועדת החוץ והביטחון, עד לאוגוסט. בתום התקופה ישובו הליכוד וקדימה להתמקח על ראשות ועדות החוה"ב והכלכלה

גדעון צנטנר

( צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

לאחר שהושגה הסכמה בין קדימה לליכוד על כי סיעת האופוזיציה תחזיק בראשות ועדת החוץ והביטחון עד ל-5 באוגוסט, בחרה היום (רביעי) קדימה למנות את חבר הכנסת שאול מופז לתפקיד יו"ר הוועדה. מופז נבחר ליו"ר הקבוע של הוועדה, ברוב של 14 ח"כים ללא מתנגדים וללא נמנעים ו-וועדת הכנסת אישרה לאחר זמן קצר את המינוי. על פי הסיכום, באוגוסט יתנהל משא ומתן בין לבני לנתניהו בנושא איוש ראשי ועדות הכלכלה והחוץ והביטחון. משמעות ההחלטה היום היא שהמאבק בין קדימה לליכוד על ראשות ועדת הכלכלה נדחה למעשה לחודש אוגוסט.

חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) שהציג את הסיכום בין קדימה לליכוד אמר בדיון כי "חשבנו שהממשלה תיתן את המקום הראוי לקדימה, רצו להביא אותנו להתנגשות ושנראה לא ממלכתיים", מולה האשים את נציגי הקואליציה בשבירת הכללים בכך. "התכנסנו הבוקר וקיבלנו החלטה שאנחנו ממנים את ח"כ מופז עד לחמישה באוגוסט ומיד לאחר מכן הנושא ייפתח לדיון בין יו"ר האופוזיציה לראש הממשלה".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר בעקבות המינוי כי "נקלענו למצב שהכנסת לא צפתה שיכול לקרות. טוב שהאחריות הממלכתית הובילה לקבלת ההבנה שלא יכולים להשאיר את ועדת החוץ והביטחון ללא יו"ר". רבלין שיבח את יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין (ליכוד), ואמר שרק בזכותו התאפשר הדיון שהוביל למינוי יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "אני שמח שהבאנו לסיומו של מצב בלתי נסבל כאשר הוועדה לא פעלה במשך שלושה שבועות", הוסיף רבלין.

"תחושת אחריות גדולה"

לאחר אישור המינוי אמר מופז כי "אני מקבל ביראת כבוד ובתחושת אחריות כבדה מאוד את התפקיד. מדינת ישראל נמצא בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים מורכבים מאוד. צריך להמשיך ולעבוד למען הביטחון ויחד עם זאת צריך לעשות מהלכים גדולים להביא שלום לאזורנו. בתחומים האלה נעשה את הדברים מתוך תחושת אחריות ממלכתיות ומקצועיות".

יושבת ראש הקואליציה, חברת הכנסת ציפי לבני, התייחסה למאבק בין מפלגתה לליכוד על ראשות ועדת הכלכלה. לדבריה, "זה לא סוד שקדימה ביקשה לקבל את ועדת הכלכלה כפי שהיה נהוג עד עכשיו. הליכוד בחר להתנהל כפי שבחר. הצגנו את המועמד הטוב ביותר לתפקיד בכל הבית הזה. מופז, עם התפקידים שמילא, יוכל לפקח על התנהלותה הביטחונית של הממשלה". לבני הוסיפה כי היא מבקשת להעיר כי "המינוי נעשה בהתאם לבקשת ראש הממשלה".

חברת הכנסת דליה איציק (קדימה) אמרה בתגובה להחלטה כי "למדתי שחלק מההבנות שהגענו אליהן לא פועלות, וגם כשיש הסכם עם הליכוד זה לא מועיל. אחרי סוף תקופת המינוי אלוהים גדול, ועד אז אולי הליכוד לא יהיו בממשלה, ונוכל להחזיר לכם בשבירת כללים והסכמים".

עדכון ראשון: 10:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully