וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לפרלמנט המצרי: ניצחון מוחץ למובארק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2010 / 9:59

מפלגת השלטון של הנשיא זכתה ב-209 מושבים בפרלמנט מתוך 221 המושבים שעמדו לבחירה בסיבוב הראשון. האחים המוסלמים, שהחזיקו בחמישית מהמושבים, לא זכו במושב אחד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

ניצחון למובארק, תבוסה לאחים המוסלמים: מספירה של כל הקולות בבחירות לסיבוב הראשון לפרלמנט המצרי, שפורסמו הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת במדינה, עולה כי מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק – "המפלגה הלאומית הדמוקרטית" - זכתה ברוב מוחלט מהמושבים שהוכרעו בסיבוב ראשון. על פי התוצאות, זכתה המפלגה ב-209 מושבים מתוך 221 המושבים שעליהם התקיים סיבוב ראשון, שהם 94.5% מהמושבים שעמדו לבחירה.

מפלגות אופוזיציה קטנות זכו בחמישה מושבים ומועמדים עצמאים זכו בשבעה מושבים. תנועת האופוזיציה "האחים המוסלמים", שהחזיקה בכחמישית מהמושבים בפרלמנט היוצא, לא זכתה באף מושב ונחלה מפלה קשה. מתוך 508 המושבים שעמדו לבחירה, על 287 יתקיים סיבוב שני ביום ראשון. אחוז ההצבעה שנרשם היה נמוך ועמד על 35%.

בימים האחרונים נשמעו האשמות במצרים ובעולם לגבי אי סדרים בספירת הקולות והטיה של התוצאות לטובת מפלגת השלטון. "האחים המוסלמים" אף הודיעו כי לאור "הטיית התוצאות", לטענתם, הם "שוקלים אם להמשיך או לא להמשיך" לסיבוב שני. "נקבל החלטה בשעות הקרובות", הוסיפו. מפלגת אופוזיציה נוספת תקפה אף היא במילים קשות את מפלגת השלטון וציינה כי האחרונה "כופה את עצמה בברוטליות ובתוקפנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully