וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגור מת מכלבת - שכונה בק"ש הוכרזה כנגועה

עידן אבני

30.11.2010 / 19:20

בדיקה שנעשתה בגופת גור שאומץ בשכונת הוורדים בקריית שמונה, העלתה כי הוא היה נגוע בכלבת. בשל כך הכריז הווטרינר המחוזי על השכונה כאזור נגוע וקרא לתושבים לחסן את חיות המחמד

גור כלבים שמת לפני מספר ימים גרם לבהלה בשכונת הוורדים בקריית שמונה לאחר שהתגלה כי היה נגוע בכלבת. השכונה הוכרזה היום (שלישי) כאזור נגוע כלבת. לפני כשבוע מצאו בנות משתי משפחות המתגוררות השכונה, זוג גורי כלבים נטוש והחליטו לאמצם. יומיים לאחר מכן חלה אחד מהגורים והמשפחה המאמצת לקחה את הגור לטיפול אצל וטרינר. לאחר יומיים מת הגור. לפי הנדרש, הועברה גופתו לווטרינר הרשות ומשם לבדיקה האם הגור חלה בכלבת. אתמול התקבלו תוצאות הבדיקה החיוביות. שתי הילדות ותשעה בני אדם נוספים - שבעה מהם ילדים, שבאו במגע עם הגור, טופלו בחיסון נגד כלבת בבית החולים רבקה זיו בצפת.

בעקבות המקרה החליט הווטרינר המחוזי יחד עם מקבילו בקריית שמונה להכריז על השכונה כאזור נגוע בכלבת. בעלי כלבים וחתולים שלא חוסנו התבקשו לפנות לקבלת חיסון ובמקביל התבקשו ההורים לבדוק האם ילדיהם באו במגע עם חיות זרות בימים האחרונים. הווטרינר העירוני, ד"ר בורניסלב סטניסלבסקי, הודיע כי בימים הקרובים יינתנו חיסונים במוקד מיוחד שייפתח בשכונה.

בעיריית קריית שמונה הודיעו כי "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או אימץ גור משוטט בתקופה האחרונה או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל חיים נגוע או משוטט, לפנות ללשכת הבריאות בצפת בטלפונים 04-6994219, 04-6994218, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully