וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "חלקו של פרדו בפרשת גלנט - שולי"

30.11.2010 / 16:36

במהלך ביקור בבקו"ם, הדגיש רא"ל אשכנזי כי תפקידו של ראש המוסד הנכנס בפרשת מסמך גלנט "נבדק מכל הכיוונים וחלקו היה שולי". על המתרחש בצפון: "מזהים רצון ליציבות בלבנון"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי הגיע היום (שלישי) לביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר על מנת להתרשם אישית מגיוס נובמבר לצה"ל. בדבריו התייחס להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את תמיר פרדו לראש המוסד. אשכנזי בירך את פרדו ואמר כי "מדובר בבחירה ראויה ומקצועית". הוא הוסיף כי הוא בירך את פרדו באופן אישי וכי יעשה כל מאמץ על מנת ששיתוף הפעולה בין צה"ל למוסד יימשך. הרמטכ"ל גם בירך את ראש המוסד היוצא מאיר דגן ואמר כי "הוא עשה עבודה יוצאת מהכלל" וכי "מטבע הדברים את רוב פעילותו לא ניתן לפרסם". הרמטכ"ל גם התייחס לחלקו של פרדו בפרשת מסמך גלנט, אשר קיבל לידיו עותק של המסמך עוד לפני שפורסם לתקשורת. אשכנזי הבהיר כי "תפקידו של פרדו בפרשה נבדק מכל הכיוונים וחלקו בפרשה היה שולי".

הרמטכ"ל אשכנזי התייחס לאפשרות של התחממות בגבול הצפון בעקבות הפרסום הצפוי של דו"ח האו"ם לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל חרירי. לדבריו, "בשלב הזה אנו מזהים רצון ליציבות בלבנון. התרחיש שבו השפעות הדו"ח יוכוונו לכיוון גבולנו הצפוני הוא תרחיש פחות סביר". הוא הוסיף כי "לפרסום הדו"ח יכולה להיות השפעה על היציבות הפנימית בלבנון" ואמר כי "אם הדו"ח יהיה כזה שחיזבאללה יידע להתמודד איתו אז היציבות הקיימת כיום יכולה להישמר". עם זאת, אשכנזי סייג את דבריו ואמר כי "ישנן התפתחויות והמצב הוא דינמי. אני חושב שבאופן כללי כל השחקנים באזור מעוניינים לשמור על יציבות".

הרמטכ"ל שוחח עם חיילים שמתגייסים לפיקוד העורף ולחיל התותחנים והתייחס גם לפרסומים באתר ההדלפות ויקיליקס. לדבריו, ההדלפות "מלמדות על העולם החדש שבו אנו חיים". הוא הוסיף כי אגף המודיעין בצה"ל עוקב אחר הפרסומים באתר. צה"ל, כך אמר, הפיק את הלקחים מאירועים שהתרחשו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully