וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים בשביתה - הנאשמים הולכים הביתה

גלעד גרוסמן, קובי מנדל ועידן אבני

30.11.2010 / 15:39

בפעם הראשונה מאז החלו הפרקליטים בשביתה, זוכו שלושה נאשמים בשני משפטים שונים משום שנציגי הפרקליטות לא הופיעו לדיונים. בנצרת זוכה נאשם בעוקץ בהיקף מיליון שקלים

לראשונה מאז החלה שביתת הפרקליטים זוכו היום (שלישי) נאשמים בשל אי הופעת נציגי הפרקליטות בדיונים. בית משפט השלום בנצרת זיכה בצהריים את משה בצר שהואשם במעורבות בעוקץ של מעל מיליון שקלים. בצר הורשע לאחר שהפרקליטות לא התייצבה לדיונים במשפט שנקבעו השבוע.

בשנה שעברה הוגש נגד בצר ושלושה חשודים נוספים כתב אישום שייחס להם קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה. על פי כתב האישום, הם הקימו חברות קש ופתחו סניפים של מכוני יופי והציעו טיפולים שונים ללקוחות. אולם במרבית המקרים, כך פורט בכתב האישום, הם גבו כספים עבור הטיפול ולאחר מכן סגרו את הסניף והעבירו אותו למקום אחר. במקרים בהם כן העניקו טיפול חלקי פגעו בחלק מהלקוחות.

בשל שביתת הפרקליטות לא הופיעו נציגי התביעה לדיונים שנקבעו השבוע ופרקליטו של בצר ביקש להפעיל את סעיף 133 לחוק סדר הדין הפלילי הקובע כי אם תובע זומן לדיון אך לא התייצב, ניתן לראות זאת כאילו המדינה חזרה בה מכתב האישום ועל כן יש לזכות את הנאשם. השופט חנא סבאג כתב בהחלטתו כי בשקלול היחסים שבין האינטרס הציבורי לבין עיוות הדין שנגרם לנאשם, יש לקבל את בקשת ההגנה ולזכותו.

במקרה נוסף, בית המשפט השלום בחיפה זיכה שתי נאשמות בשל אי הופעתם של נציגי הפרקליטות לדיון בשל השביתה. השתיים הואשמו בעבירת הפרת חובה של אחראי בכך שבהיותן אחיות במעונות "כרמל" ו-"סביון" בבנימינה, שהינם מוסדות להשגחה וטיפול בחוסים אוטיסטיים וסובלים מפיגור שכלי, הפרו השתיים את חובתן לדאוג לבריאותה של חוסה בת 35. בנוסף הואשמו השתיים בהפרת חובתן למנוע חבלה בגופה או פגיעה אחרת בשלומה ובכך סיכנו את חייה. החולה המדוברת נפטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully