וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג אישר תוכנית הלימודים בביה"ס לרפואה בצפת

עידן אבני

30.11.2010 / 14:17

שר החינוך גדעון סער הודיע: "הקמת בית הספר לרפואה בגליל קורמת עור וגידים – יחל לפעול כבר בשנת 2011". עם פתיחתו, יקלוט ביה"ס בצפת כ-50 סטודנטים חוזרים מבתי"ס לרפואה בחו"ל

מליאת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ל) בראשות שר החינוך גדעון סער, אישרה היום (שלישי) פה אחד את המלצות הוועדה המלווה בראשות אהרון בית הלחמי לעניין הקמת בית הספר לרפואה בגליל. בשבוע הבא תחל ההרשמה לסטודנטים, כאשר רק 70 יתקבלו למסלול הלימודים. המשרד לפיתוח הגליל והנגב הקצה 30 מיליון שקלים לשיפוץ המבנה הזמני בו תוקם הפקולטה.

בחודש ינואר השנה החליטה המועצה להשכלה גבוהה - על בסיס של המלצת הוועדה המקצועית - לבחור באוניברסיטת בר-אילן כמוסד אשר יקים ויפעיל את בית הספר לרפואה שיוקם בעיר צפת, בכפוף לתנאים הנדרשים. מאז, פעלה הוועדה כוועדה מלווה לעניין הקמת בית הספר לרפואה בגליל, וכיום אושרו המלצותיה לאשר את פתיחת בית הספר באוקטובר 2011 - תחילת שנה"ל תשע"ב.

עם פתיחתו, יקלוט ביה"ס כ- 50 סטודנטים חוזרים מבתי ספר לרפואה מוכרים בחו"ל, אשר יעמדו בדרישות הקבלה, לצורך השלמת לימודיהם במסגרת שלוש השנים האחרונות של התוכנית ה-4 שנתית לתואר M.D.

השר סער אמר כי הקמת בית הספר לרפואה בגליל "תוביל לפיתוח הגליל בהיבט כלכלי והחברתי, לרבות חיזוקו באוכלוסיה איכותית שתעבור להתגורר באזור, לפיתוח בתי החולים והמרפאות וחיזוק רמת הרפואה בגליל".

לאחר הצגת התכניות להקמת ביה"ס בתחילת השנה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הדבר יביא אלפי אנשים לגליל ויעזור בפיתוח חבל הארץ, ובנוסף לצירי תחבורה מהירים יכול להביא לפיתוחה. יש מחסור במספר הרופאים בארץ, והדבר ייתן מענה לכך".

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, אמר כי "מדובר בחלום שהתגשם. בשנה האחרונה השקיע המשרד לפיתוח הנגב והגליל את מרצו כדי שפרויקט מחולל שינוי זה יצא אל הפועל, והיום זה קרה. זהו פרויקט שישנה את פני הגליל בצורה דרמטית ייצר כ- 5,000 מקומות עבודה נוספים, ישדרג את שירותי הבריאות ובתי החולים לרווחת תושבי הגליל כולו ויצור תשתית למערכת לימודים אוניברסיטאית באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully