וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הכחיש את הפרסומים ב"ויקיליקס"

30.11.2010 / 13:11

נתניהו הכחיש את הפרסומים לפיהם הוא הביע תמיכה ברעיון של חילופי שטחים ימים ספורים לפני כניסתו לתפקיד, והבהיר כי התכוון "לפשרות טריטוריאליות במסגרת הסדר שלום עתידי"

סערת ויקיליקס ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם, וגם בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לפרסום באתר ההדלפות, לפיו הוא תמך בחילופי שטחים עם הפלסטינים ימים ספורים לפני שנכנס לתפקידו ב-2009.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "כוונתו של ראש הממשלה הייתה אך ורק שהוא יהיה מוכן לפשרות טריטוריאליות במסגרת הסדר שלום עתידי. זו היתה מדיניותו הגלויה של נתניהו, זוהי מדיניותו כיום, וגם באותה פגישה בפברואר 2009 הוא לא ביטא שום עמדה אחרת. כל פרשנות אחרת לדברים אינה נכונה, ובוודאי שאינה מייצגת את עמדתו של ראש הממשלה".

מאחד מהמסמכים שנחשפו עולה, כי "נתניהו ביטא תמיכה ברעיון של חילופי שטחים והדגיש כי אינו רוצה לשלוט בגדה המערבית ורצועת עזה, אלא לעצור את ההתקפות שישוגרו משם", כך ציטטה שגרירות ארה"ב בישראל את עמדותיו של ראש הממשלה, ימים ספורים לפני שנכנס לתפקיד. במסמך מתוארת פגישה של נתניהו עם משלחת של חברי קונגרס אמריקאים, בראשות הסנאטור בן קרדין, שנערכה בפברואר 2009, ימים ספורים לאחר הבחירות האחרונות אך בטרם שהושלמה הקמת הממשלה.

במסמך, שמוגדר כסודי ביותר ונכתב על ידי איש השגרירות לואיס מורנו ואושר על ידי קרדין, מתאר נתניהו את עמדותיו העדכניות בשורת נושאים שעל סדר היום. רה"מ מעריך כי קלושים הסיכויים לקדם תהליך מדיני מול סוריה, כל עוד זו אינה מתנתקת מאירן ואמר כי ויתור ישראלי על הגולן בתנאים האלה יגרום לכך שההסכם "ייקרע" בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully