וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת: "הדירות התייקרו ב-40% בתוך שנה"

פנחס וולף

30.11.2010 / 12:04

דיון סוער בוועדת הכספים בנושא מצוקת הדיור בישראל: שר השיכון חשף כי מחירי הדיור עלו ב-40% בשנתיים האחרונות. ח"כ רגב הוצאה מהדיון בשל קריאות ביניים וח"כ פיניאן פועל להדיחה

סערה בוועדת הכספים של הכנסת: במהלך דיון על מצוקת הדיור בישראל, הפסיק יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את הדיון בטרם הסתיים, בעקבות קריאות ביניים רמות מצדה של ח"כ מירי רגב (ליכוד). בתגובה לקריאות של רגב, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) קרא לעברה: "אנחנו לא נהיה כלי משחק בפריימריז שלך. אם את לא רוצה, אל תצביעי, אבל תפסיקי עם השקרים שלך. אני לא משתתף במסיבת עיתונאים שלך. בצעקות עוד לא פתרנו שום דבר".

לדברי רגב, "המכרז בשכונת האגמים באשקלון פורסם כשכונה חרדית, אך היא לא מתאימה להיות שכונה חרדית. אין מצב שיש דירות שלא קונים אותן. הדיון הוא מאוד פשוט: אין דירות, כי הכל תקוע. האוצר לא רוצה לפתור את הבעיה של הקרקעות, הוא רוצה להמשיך להרוויח על הקרקעות". אטיאס ענה לה ואמר כי "המכרז של 130 יחידות דיור בשכונת האגמים באשקלון, לא תוכנן לחרדים. שמנו מכרז. נכון שראש העיר הודיע שהוא לא יתן היתרי בניה לחרדים. הוא צריך להסביר את זה. פשוט אף אחד לא לקח את זה".

לאחר שגפני שב לנהל את הדיון, הוא נזף ברגב ואמר: "אני חרד לתדמית הכנסת. ככה הדיון צריך להתנהל, כמו איזה שוק? להפריח פה סיסמאות, זו בושה וחרפה. אם יהיו קריאות ביניים אוציא חברים". בהמשך הדיון, כאשר רגב המשיכה לקרוא קריאות ביניים, היא הוצאה מהישיבה.

בעקבות התנהלותה של רגב פנה מרכז הקואליציה בוועדת הכספים חבר הכנסת ציון פיניאן (ליכוד) ללשכת ראש הממשלה במטרה לשנות את הרכב חברי הליכוד בוועדה. המשמעות של כך היא שהוא ככל הנראה מבקש להדיח את חברת הכנסת רגב מחברותה בוועדה. פיניאן אמר לוואלה! חדשות כי "כבר אי אפשר להבחין בוועדה בין קואליציה לאופוזיציה. בלתי אפשרי להמשיך במצב הזה. מירי רגב היא אחת מהבעיות היום בוועדה. צריך לעשות סדר או להפוך את הכל".

חברת הכנסת מירי רגב אמרה בתגובה לדברי פיניאן כי "אם ח"כ פיניאן אכן מוביל מהלך כזה, זה מראה על מהלך בזוי ואנטי חברתי. בכל מקרה לא יצליחו להשתיק חברת כנסת חברתית. מותר לח"כים להביע את דעתם שלשם הם נבחרו ולא ישתיקו אותנו על ידי איומים"

"אין בשורה לזגות צעירים"

הדיון בוועדה נסב על מצוקת הדיור ותקציב משרד השיכון. אטיאס הציג נתונים לפיהם בין השנים 2008-2010 זינקו מחירי הדיור בלמעלה מ-40%, זאת על פי נתוני האגף למחקר כללי במשרדו. עם זאת, הוא הוסיף כי בשנת 2009 משרדו שיווק כ-30,000 יחידות דיור, וכי עד סוף שנת 2010 ישווקו מספר גדול יותר של יחידות דיור.

שר השיכון מתח ביקורת על מסיבת העיתונאים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא, בה השתתפו גם שר האוצר יובל שטייניץ ואטיאס עצמו. "לא חשבתי שמסיבת העיתונאים תעשה משהו", סיפר. "היא עשתה להיפך". בכל מקרה, הוא הודיע כי יביא את ההבטחות שניתנו במסיבת העיתונאים שנערכה לפני כשבועיים לאישור מנהל מקרקעי ישראל בשבוע הבא.

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר, כי "כעת ברור לחלוטין כי בתקציב המוצע אין שום בשורות לזוגות הצעירים הממשלה ממשיכה להתנער מאחריותה לשקם את תקציבי הסיוע במשכנתאות, ליזום בנייה ציבורית ולהקצות משאבים שיאפשרו הסרת חסמים לפיתוח. אני מצפה לשמוע אמירה ברורה משר השיכון ומיתר חברי הקואליציה המיימרים לטפל בבעיה, שלא יתמכו בתקציב המדינה אם לא יוכנסו בו שינויים דרמטיים שיתנו מענה למשבר בשוק הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully