וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחפים בשדה דב: חיילים חשודים בעישון סמים

יהושע בריינר

30.11.2010 / 11:35

חמישה חיילים ששירתו כטכנאים בשדה דב בת"א מואשמים בשימוש בסמים במהלך השירות. חלק מהחיילים מואשמים כי היו תחת השפעת הסמים במהלך משמרות וכוננויות

הפרקליטות הצבאית הגישה בימים האחרונים חמישה כתבי אישום נגד חיילים שהוצבו בבסיס חיל האוויר בשדה דב שבתל אביב בחשד שהשתמשו בסמים. מספר חיילים נוספים נעצרו בחשדות דומים, ובקרוב יוגשו נגדם כתבי אישום נגדם. שדה דב משמש בעיקר כבסיסן של שתי טייסות תובלה ומודיעין עבור חיל האוויר. בשל מרכזיותו, הוא משמש גם להמראות ונחיתות של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

כל החשודים הם טכנאיי מטוסים בבסיס, ועל פי החשד, הם עישנו מריחואנה ונטלו כדורי חגיגת בתחומי הבסיס. חלקם חשודים כי אף היו תחת השפעת הסמים במהלך משמרות וכוננויות. הפרשה נחשפה לאחר שמפקד הבסיס אל"ם ל' הזמין את מצ"ח על מנת להגביר את המשמעת בקרב החיילים. במסגרת היוזמה גם נערכו בדיקות סמים לחיילים.

מי שיזם את הבאת מצ"ח לבסיס הוא מפקד הבסיס אל"ם ל', שביקש להגביר את המשמעת בקרב החיילים. במסגרת היוזמה אף נערכו בדיקות סמים לחיילים. מידע מודיעיני שמסרו שני חיילים בבסיס הוביל לפתיחה בחקירה שבסופה נעצרו החיילים. בחיפוש בבסיס לא נמצאו סמים אך החוקרים מצאו כלי לעישון (באנג).

עורך הדין מירון רוזנטל, המייצג חייל בדרגת סמ"ר שכנגדו הוגש כתב אישום, מכחיש את החשדות המיוחסות למרשו. "מדובר בחייל נורמטיבי ללא עבר פלילי, אשר היה עתיד לסיים את שירותו הצבאי בעוד זמן קצר", הוא אומר, "מרשי מכחיש את כל המיוחס לו. קיימים קשיים ראיתיים מהותיים בחומר החקירה של המשטרה הצבאית, ולאחר שנלמד את חומר החקירה נחליט על המשך צעדינו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "החיילים המעורבים בפרשה נעצרו, כנגד חלק מהחשודים הוגשו כתבי אישום ויתר התיקים עדיין בטיפול".

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully