וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: ויקיליקס ירדד את השיח הדיפלומטי

יהושע בריינר

30.11.2010 / 11:33

שר הביטחון ביקר במפעל ביטחוני במרכז והתייחס להדלפות ויקיליקס: "לישראל לא נגרם נזק ממשי". על איום הרקטות אמר ברק: לא להיבהל, למרות שמערכות היירוט לא הושלמו

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

"השיח הדיפלוטי יהיה רדוד יותר ואנשים יהיו זהירים יותר בלשונם בעקבות חשיפת מסמכי ויקיליקס", כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בביקור שערך במפעל התעשיה הצבאית באיזור המרכז. לדברי ברק, לישראל לא נגרם נזק ממשי מהפרסומים, אולם הדיפלומטיה תיראה מעתה אחרת. "נחשפו עמדות של העולם הערבי נגד אירן, במה שנראה כגרסה מפוכחת יותר של המציאות", ציין ברק.

במהלך הסיור התייחס ברק גם לאיומים על ישראל, לאור הידיעות על אלפי רקטות וטילים הנמצאים בידי ארגוני טרור ומדינות אויב שכנות. "בזמן האחרון התפרסם שבידי יריבנו יש הרבה יותר רקטות וטילים ממה שהיה בעבר, שמכסים הפעם את כל שטח המדינה, כולל את גוש דן. יחד עם זאת, אני מציע לכולנו לא להיבהל", אמר ברק.

הוא הסביר כי למרות התחמשות ארגוני הטרור, אין מקום לדאגה. "זה נכון שזה ישנו ושההיערכות להגנה פעילה על ידי מערכות היירוט שלנו תיקח עוד כמה שנים", אמר שר הביטחון, "אולם יחד עם זאת, ברגע שהאזרחים נשמעים להוראות ומשתמשים באמצעי המיגון - נמצאים בתוך הבניינים שלהם, בממ"ד, בחדר המדרגות או במקלט - הסיכון לחיי אדם, להבדיל מנזק סביבתי, הוא נמוך מאוד, ואין מקום לחרדה".

בהמשך דיבר ברק על מינוי של תמיר פרדו לראשות המוסד ואמר כי מדובר באיש מצוין, עם ניסיון מבצעי עשיר ביותר. לדבריו, פרדו הוא "איש מוכשר מאוד, אחראי, בעל שיקול-דעת, ואני בטוח שעם ההישגים יוצאי הדופן, המבצעיים והאחרים, שדגן הביא אליהם את המוסד בשמונה השנים האחרונות, תמיר הוא איש מצוין כדי להמשיך את המסע הזה, ולהזניק את המוסד אל אופקים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully