וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר החיסול בטהרן - תושבי דימונה רגועים

רמי שני

30.11.2010 / 10:08

מדען גרעין חוסל אתמול בטהרן, אולם תושבי דימונה לא חוששים מתגובה אירנית. לקוח במרכז המסחרי המאובק: "מחכים שיפציצו את אירן אחת ולתמיד"

תושבי דימונה שמעו אתמול (שני) על חיסול מדען הגרעין בטהרן ורובם מסתבר אינם חוששים מאפשרות של נקמה אירנית שתתבטא בניסיון להפציץ את הקריה למחקר גרעיני הסמוכה לעיר. עם זאת, חלק מהתושבים מודאגים. אבנר, ספק של צעצועים לחנות ליד המרכז המסחרי לא נראה מודאג, "ממה יש לפחד?" הוא שאל, "ממש אין מה לפחד. אני חושב, שמה שעשו בטהרן זאת עבודה ישראלית ועדיין זה לא מלחיץ. מגינים עלינו טוב, אני לא מודאג" אמר.

ענת, מלצרית צעירה במסעדה במרכז העיר, אינה חוששת גם היא: "זה בעיקר כי אנשים עוד לא יודעים ממש מה קרה", אמרה. המעסיק שלה, נשמע יותר זהיר: "זה לא מלחיץ, מי שמאמין לא מפחד. אני יודע שניסיון נקמה עלול להיות מסוכן, אבל יכולה להיות טעות ואם הם ישגרו טיל, הוא עלול ליפול אצלם ואז הכל יכול להתהפך", הסביר. לעומתם, מנהלת המסעדה הסמוכה, מוכנה לגלות רגשות אמיתיים: "בטח שנפחד", היא אומרת, "אנחנו אמורים לפחד. אבל נקווה ונתפלל שזה לא יקרה. זה מלחיץ. הכור כאן קרוב והוא מפחיד אותנו וזה מלחיץ".

"נדע מראש"

שניים מהסועדים, בהם עובד לשעבר בקריה למחקר גרעיני, סומכים על ההגנות שהציבה מערכת הביטחון: "לא צריך לפחד" הוא אמר בנחרצות, "יש הגנות ואין סיכוי שהם יגיעו לכאן. אולי טיל אחד אבל כנראה שלישראל יש את כל מה שדרוש כדי להגן". גם חברו בטוח, שישראל מוכנה לכל אפשרות כזאת. "יש יכולת להגיב על כל מקרה ומקרה, אנחנו אף פעם לא איימנו על שום מדינה, הם מאיימים", הוא אומר, "עברנו מלחמות, אין לנו מה לפחד". על יד דוכן מפעל הפיס, שבו עובדת מעיין, היה בעבר פיגוע תופת: "יש חשש, אם ירו, יפגעו ישר בכור ואנחנו הכי קרובים" היא אמרה, "אז כן, יש סוג של חשש. אני מאמינה שישראל לא תוותר ויהיה בסדר".

אישה שעמדה בחנות הפיצוחים במרכז המסחרי של העיר הסבירה שחלק מן התושבים חוששים, אבל מה שיקרה יקרה. "בעזרת השם אלוהים יעזור לנו. אם יקרה משהו אנחנו אבודים, אין איפה לברוח. אני מקווה שהכל יסתדר ויהיה שלום", היא אומרת. לקוחה אחרת לא הסתירה את דאגתה: "אני מאוד חוששת. מאוד מפחדת. היום שמעתי יריות של תרגיל ופחדתי".

גבר שהיה בחנות אמר: "לא מפחדים. מחכים שיפציצו את אירן אחת ולתמיד. מה שיהיה יהיה. אני לא מאמין שינסו לפגוע בכור". בחור צעיר שעמד בכניסה לחנות בגדים סמוכה אמר: "וואלה יש כאן כאלה שמפחדים", אמר בטבעיות. "אבל יודעים, שאם יהיה משהו, נדע על כך כמה צעדים מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully