וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לתושב עזה שתכנן לחטוף חיילים

רמי שני

30.11.2010 / 9:27

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלח את סעיד מחסן, בן 29 מעזה למאסר לאחר שהורשע בניסיון לחטוף חייל צה"ל כניסיון להביא לשחרור אחיו הכלוא בישראל. השופטים: "מדובר בעבירות חמורות"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (שני) 10 שנות מאסר על סעיד מחסן, תושב רצועת עזה בן 29, שהורשע בניסיון לחטוף חייל צה"ל. על פי כתב האישום, החטיפה נועדה להביא לשחרורו של אחיו, הכלוא בישראל. מחסן הודה בהאשמות שיוחסו לו, אולם לטענתו, הוא התחרט על כוונותיו בטרם יצא לבצע את המעשה.

על פי כתב האישום, מחסן החל את תכנון החטיפה זמן קצר לאחר תפיסת אחיו בידי כוחות הביטחון הישראלים. הוא יצר קשר עם שניים מפעילי ארגון "גדודי השהיד", והשלושה החלו להתאמן בירי בנשק לצורך ביצוע החטיפה. על פי התכנון, השלושה היו אמורים לזחול מתחת לגדר הגבול סמוך למוצב צבאי, להפתיע את החיילים במקום, להרדים אחד מהם, לכבול את השני באזיקים ולהעביר אותם את הגבול לרצועה.

תכניתם לא יצאה אל הפועל בשל פעילות מוגברת של צה"ל לאורך הגבול באותה תקופה. השופטים כתבו בגזר הדין, כי "העבירות בהן הורשע הנאשם הן מן החמורות שבספר החוקים. נוכח פוטנציאל הפגיעה בביטחון המדינה כפועל יוצא של מהלך, אשר בא לידי ביטוי מוחשי בפרט בימים אלה. למותר להכביר מילים על הסכנה הטמונה במעשי הנאשם ועל עוצמת הפגיעה שיכולה היתה להתרחש לו התממשה תוכנית החטיפה. חומרת המעשים והסכנה הגלומה באפשרות של מימוש תוכניתו, מחייבים ענישה מחמירה". השופטים גזרו על מחסן גם שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully