וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי ראש המוסד: הזמן קצר והמלאכה מרובה

דן מרגלית

30.11.2010 / 7:58

האותיות הופכות לאיטן למילים. אתמול היה זה ת' שיצא מחושך לאור, מצל לזרקור קצר מועד. בנימין נתניהו בחר בתמיר (פרדו) דין לעמוד בראש המוסד. הוא יירש בתחילת 2011 את מאיר דגן. תשואות מליבת סוכנות הביון הגדולה של ישראל.

זה היה קורה קודם לולא הסתבך פרדו בעניין המסמך המזויף של בועז הרפז. בנושא מרכזי חלקו של תמיר שולי. הוא ישב בבית קפה בדרך לכוכב יאיר ושמע מפי גדי אייזנקוט וד"ר גבי סיבוני כאילו לשכת שר הביטחון חותרת תחת הרמטכ"ל גבי אשכנזי. גם קרא את המסמך שהראה לו אייזנקוט.

ברגע המכריע, כאשר סיבוני שקיבל את המסמך מלשכת אשכנזי חיפש מי שיביא אותו לעיתונאי אמנון אברמוביץ', התנדב פרדו לנפק את השליח - אבי גוט. על כך נחקר במשטרה.

יש מחלוקת אם אהוד ברק הטיל עליו וטו. שר הביטחון הזכיר השבוע למישהו ששוחח איתו בתחילת הפרשה על פרדו?דין, כי הירבה לשבח אותו. הוא לא התנגד. אחרים מתעקשים כי התנגד. כך או כך - פרדו?דין, שעשה את התקופה האחרונה בריצות בוקר לאחר שנפרד ממעסיקו נועם לניר, המתין בסבלנות.

יחסים בעיתיים עם דגן

לפני חמישה ימים סיפר לחבריו כי איש במשרד ראש הממשלה לא דיבר איתו. נתניהו לא רמז לו. דממת אלחוט. עד שהוצע לו והוא הסכים מיד. הן כבר כמה שנים שהוא מכין את עצמו לתפקיד.

יחסיו עם דגן אינם קלים. פרדו סבר כי אסור היה להעניק לו שנה שמינית בתפקיד הרגיש. השיגרה מעלה חלודה אפילו אצל אישים ערניים ביותר. הממשלה סירבה להיפרד מדגן בעיצומו של המאמץ הגדול נגד מיזם הגרעין האירני. פרדו נשלח לעמדת המתנה על הספסל.

לפי מקורות אירניים החלה פעילות המוסד להיחשף. דיברו על וירוסים במחשבים הגרעיניים. אתמול האשימה טהרן כי שני מדעני גרעין נהרגו ברחובותיה, פרי פעולה ישראלית. אם זה נכון פרדו יצטרך להמשיך בדיוק מהנקודה שבה קיבל את המקל במירוץ השליחים הזה, ואם לאו - עליו לפתח את הענף.

על פי ויקיליקס, התבטאויות ברק באשר ללוח הזמנים הצפוף של המאמץ לשחוק את מיזם הגרעין האירני מעידות כי הזמן קצר והמלאכה מרובה, ואין שהות לעצור. מה גם שההדלפה הגדולה לאתר ויקיליקס מלמדת כי אילו מחקו ארה"ב ו/או ישראל את מיזם הגרעין האירני היה העולם הערבי מפרסם הודעות גינוי, אבל מנהיגיו היו לוגמים בקבוקי יין לרוב האסורים על מוסלמים אדוקים.

עכשיו צריך להניח לתמיר לחזור ולשקוע אל אלמוניותו כצוללת שצפה לרגע על פני המים אך צריכה לפעול בעולם הדממה. הוא בדוחק זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully