וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מתקפלת: מתנגדים לתקיפה צבאית באירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.11.2010 / 21:18

יממה לאחר ההדלפה מויקיליקס לפיה הממלכה ההאשמית דרשה מארה"ב לתקוף באירן, הודיעה ירדן כי היא מתנגדת למהלך. מדובר בתגובה ראשונה של מדינה ערבית לפרסומי האתר

ירדן נבוכה מהפרסומים באתר ההדלפות ויקיליקס, לפיהם דרשה מארה"ב לתקוף באירן, ומנסה למצוא הסברים: בהודעה שפרסמה הערב (שני), הודיעה הממלכה כי היא מתנגדת לכל מתקפה צבאית נגד אירן. "המלך עבדאללה חזר על עמדה זו יותר מפעם אחת", נמסר. גורם ממשלתי ירדני צוטט עוד באמרו כי הדברים שדווחו בוויקיליקס בעניין ירדן "הם ניתוחים של בכירים אמריקאים בלבד".

הגורם הבהיר עוד כי "בכירי הממשל הירדנים הם היחידים הרשאים לבטא את עמדתה הרשמית של ירדן". עוד הוסיף כי "עמדתה הברורה של ירדן, כפי שהבהיר אותה יותר מפעם המלך עבדאללה, היא התנגדות לכל פעולה צבאית נגד אירן ואזהרה מפני ההשלכות הנוראיות מפעולה כזו על יציבות האזור וביטחונו".

"ירדן תמיד אמרה כי יש לטפל בנושא הגרעין האירני בדרכים דיפלומטיות וכי על המזרח התיכון להיות נקי מנשק להשמדה המונית. תמיד אמרנו שכל מדינות האזור חייבות למלא אחר האמנות והחוקים הבינלאומים בנושא זה", אמר עוד. חבר הפרלמנט הירדני זיד א-רפאעי, שכיהן בעבר כראש ממשלת ירדן, צוטט אתמול במסמכי וויקיליקס באמרו כי הסכנה שקיימת אם העולם יאפשר לאירן להמשיך בפרויקט הגרעין שלה גדולה מהסכנה שקיימת אם העולם ינסה לעצור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully