וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם הגדה: שפים ממסעדות יוקרה ביקרו במסיק

יהושע בריינר

30.11.2010 / 0:05

בסיור לא שגרתי שנערך במטעי הזיתים של שילה, זכו שפים ממסעדות יוקרה לראות כיצד מיוצר שמן הזית המובחר בו הם משתמשים. אחד השפים: "משתדל להפריד בין פוליטיקה לקולינריה"

כ-20 שפים ממסעדות יוקרה בתל אביב, הרצליה וירושלים הגיעו אמש (שני) למטעי הזיתים של "משק אחיה" שבשילה, במסגרת סיור מיוחד שערכה עבורם הנהלת המקום. השפים, ששמן הזית המיוצר במקום מככב במנותיהם, ערכו סיורים במטעים ובבית הבד של המפעל, וצפו מקרוב במסיק הזיתים המקומי. בין היתר ביקרו היום במקום השפים של "קפה נואר", "מסעדת סבסטיאן", "החצר", "אנג'ליקה", "נאדי" ו-"206".

"הפעם האחרונה שהייתי באזור הזה היה לפני כחצי שנה, כשהייתי במילואים", סיפר השף אופיר וידבסקי, ממסעדת "סבסטיאן" שבהרצליה, "למרות שהדעות הפוליטיות שלי נוטות לכיוון השני, היה מדהים לראות את החברים כאן עובדים ומייצרים שמן זית איכותי. אני משתדל להפריד בין פוליטיקה לקולינריה ולכן ברמה האישית אין לי שום בעיה להשתמש בשמן זית שמופק מהשטחים הללו, מה גם שהיום הובהר לנו וגם ראינו במו עיינינו שמדובר בעצי זית השייכים למשק ולא לפלסטינים מהאזור". לדברי וידבסקי, הוא עצמו צורך בחודש למעלה מ-500 ליטרים שמן הזית המיוצר בשילה, שכבר זכה בעבר בפרסים בינלאומיים, על אף מקורו בשטח השנוי במחלוקת.

"אני לא רוצה להיכנס לוויכוח של מי האדמה כאן", אמר השף, "האוכל שלי מהול בשמן זית ולא בפוליטיקה. גם כשלקוחות התעניינו לדעת מהיכן שמן הזית, לא התביישתי והראיתי להם שהוא מיוצר באזור הגדה. כשהכל בצלחת, הקיבה היא זו שמדברת ולא הדעות הפוליטיות. עם זאת, היה לי חשוב להגיע לכאן ולראות שבמהלך המסיק אין קיפוח של אוכלוסייה מקומית וחלשה".

עורכי הסיור, מנכ"ל המשק אחיה יאיר הירש ומנהל המכירות רועי כרמי, היו שבעי רצון מהתגובות שקיבלו. "השלמנו כמה פערים בהבנתם והכרתם של האנשים על המוצר והמפעל שלנו, שנמצא קרוב יותר למרכז ממה שאנשים חושבים", אמר הירש, "בסופו של יום, מה שחשוב הוא לא הפוליטיקה אלא החיבור הפשוט לשמן הזית. אומנם בחלק מהמסעדות איננו אוכלים בגלל בעיות כשרות, אבל אנחנו תמיד שמחים להגיע לביקורי גומלין אצל השפים".

(עדכון ראשון: 29.11.2010, 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully