וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: קנס למאחרים לרופא

פנחס וולף

29.11.2010 / 19:23

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה יוכלו קופות חולים לגבות סכום שלא יעלה על עשרה שקלים חדשים ממבוטח שלא הגיע לביקור. קדימה: "ממשלה מטורפת שגוזלת מקשישים"

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה ברוב של 23 תומכים לעומת 16 מתנגדים את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 52), התשע"א-2010. לפי הצעת החוק, יוכלו קופות חולים לגבות סכום שלא יעלה על עשרה שקלים חדשים ממבוטח שלא הגיע לביקור. ההוראה לא תחול על מבוטח שהודיע על אי הגעתו לפחות יום לפני הביקור או שקופת החולים מצאה כי הייתה הצדקה אחרת, שבגללה נבצר מהמבוטח להודיע על אי הגעתו.

כמו כן, מוצע כי הכללים החלים לעניין זה יובאו לידיעת הציבור על ידי פרסומם באתר האינטרנט של הקופה. בנוסף, מוצע כי קופת החולים לא תהיה רשאית לגבות ממבוטח מעבר ל-50 שקלים חדשים במהלך שלושה חודשים בשל אי הגעה לביקורים.

במפלגת קדימה ביקרו בחריפות את הצעת החוק. מהמפלגה נמסר כי "ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על השכבות החלשות, החולים והקשישים. מדובר בהחלטה אומללה של ממשלה שבעה ומנופחת שבראשה עומד אדם ציני ואטום שלא בוחל בגזלת כבשת הרש. מפלגות הליכוד וש"ס, אשר מתיימרות להגן על השכבות החלשות, שוב גילו עיוורון למצוקה והביאו מכה נוספת על ראשו של ציבור גדול שזקוק לכל שקל".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) התייחס להצעה במליאה ואמר כי "זוהי ממשלה מטורפת. למה אתם גוזלים מהקשישים? למה גוזרים על החולים? מדובר במסכנים. אם שילמתי ביטוח, זכותי המלאה לקבל טיפול רפואי. כל אלה שיש להם כסף הם לא צריכים את הביטוח הממלכתי, מי שמגיע הוא מי שנזקק לתור, מי שלא מגיע הוא מי שלא מסוגל לבוא. אתם מטילים מיסים על השכבות החלשות, חברי הליכוד וש"ס - זה פרצופכם האמיתי".

גם ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הגיב על אישור החוק בקריאה ראשונה ואמר כי "מי יגבה את הכסף הזה, למי ילך הכסף? למאוחדת? אנחנו ראינו שם לאן הלך הכסף. זה מה שנקרא כבשת הרש. כל אחד משלם ביטוח ומי שיכול להרשות לעצמו עושה ביטוחים משלימים, אז מי נשאר שנפגע תמיד - המסכנים. שיתבייש כל חבר כנסת שמצביע בעד החוק הזה. זה מבייש לחשוב שהממשלה מאשרת חוק כזה מטומטם. ש"ס שמייצגת את השכבות החלשות בחברה, אתם יודעים במי יפגע החוק הזה? על זה המדינה רוצה לעשות עכשיו כסף?!".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר בתגובה כי "מדהים לראות שממשלה שמתיימרת להיות ממשלה חברתית, היא זו שהטילה הכי הרבה מסים על הציבור בתקופה כה קצרה. זו ממשלה שמטילה מס על הבריאות שלנו, וגורמת לציבור, ובעיקר לשכבות החלשות, לשלם הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully