וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק פרקליטי המדינה: יוחרפו צעדי השביתה

29.11.2010 / 17:38

הפרקליטים עובדי המדינה החליטו להחריף את צעדיהם החל מיום רביעי, ולהפסיק להופיע בתיקי מעצרים של עבירות חמורות, בהם תיקי חבלה חמורה, חטיפות וסחר בנשים

לאחר שבועיים של שביתה, הפרקליטים עובדי המדינה החליטו להחריף את צעדיהם: בישיבת מטה המאבק של הפרקליטים שהתקיימה הבוקר (שני), הוחלט כי החל מיום רביעי הפרקליטים יפסיקו להופיע בתיקי מעצרים של עבירות חמורות בהם הופיעו עד כה.

לפי החלטת הפרקליטים, הם יופיעו לדיוני מעצרים רק בתיקים של רצח, ניסיון לרצח, הריגה, עבירות מין שמוגשות לבית המשפט המחוזי, סחר/ייצור נשק וסחר בסמים. הפרקליטים לא יופיעו עוד לדיונים בשורה של פשעים חמורים בהם הופיעו עד היום, דוגמת תיקי חבלה חמורה, חטיפות וסחר בנשים. הפרקליטים גם החליטו שלא יופיעו יותר בתיקים המתנהלים בבתי משפט שלום.

שביתת הפרקליטים הובילה עד כה לשחרורם למעצר בית של מספר נאשמים בעבירות חמורות וכן לשחרורם של חשודים בעבירות שונות, בהן עבירות נשק ועבירות מין, מכיוון שלא הוגש נגדם כתב אישום. בנוסף, הפרקליטות לא מתכוונת להגיש בקשות שונות, דוגמת בקשות להארכת החזקתם בהפרדה של נאשמים בעבירות רצח, דוגמת רוצחו של עדי אזר.

בתוך כך, בג"ץ נעתר היום לעתירה שהגישה הסנגוריה הציבורית, והורה למדינה להשיב מדוע לא יקויימו דיונים בוועדות השחרורים בבתי הכלא, שחלקן דחו את הדיונים באופן גורף בשל השביתה. בשבועיים האחרונים התקיימו רק חלק מהדיונים בוועדות השחרורים, שחלקן אף הורו על שחרור אסירים ללא נוכחות נציג מהפרקליטות. במקרים אחרים נדחו דיונים רבים והובילו לפגיעה אפשרית באסירים הזכאים לבקש שחרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully