וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הבא: תמיר פרדו

פנחס וולף ויהושע בריינר

29.11.2010 / 15:01

רה"מ החליט למנות לתפקיד ראש המוסד את מי ששימש סגנו של מאיר דגן. לדברי נתניהו, "לפרדו יש ניסיון עשיר של עשרות שנים ואני בטוח שהוא האדם הנכון להצעיד את הארגון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט למנות את תמיר פרדו, שכיהן בעבר כמשנה לראש המוסד היוצא מאיר דגן, לתפקיד ראש הארגון. המינוי כפוף עדיין לאישור ועדת טירקל לבחינת מינויים בשירות הציבורי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "פרדו שימש שנים רבות בתפקידים בכירים במוסד ובתפקידו האחרון שימש כסגן ראש המוסד".

כאמור, בעברו שימש פרדו כמשנה למאיר דגן ונחשב כמספר שתיים בארגון הביון. הוא החל את דרכו המקצועית במוסד כאיש מטה, והתקדם בארגון בעקבות הצלחותיו האישיות במספר מבצעים חשאיים אותם ניהל. משלא קודם ב-2007, הוא הושאל לצה"ל ושימש כיועץ בכיר באגף המבצעים שם התקרב לבכירי המטה הכללי. לאחר מכן חזר לכהן כמשנהו של דגן בתקווה לרשת את תפקיד ראש המוסד. לאחר שכהונתו של דגן הוארכה בשנה נוספת ב-2009 החליט לפרוש ולעסוק בייעוץ ביטחוני ובעסקים פרטיים.

פרדו נחשב גם למקורב למשפחת נתניהו, שכן בשירותו הצבאי שימש כקצין קשר בסיירת מטכ"ל, ובין היתר נטל חלק במבצע אנטבה, והיה בחוליית הפיקוד של מפקד הסיירת דאז, יוני נתניהו. פרדו היה צמוד לנתניהו בכל שלבי המבצע ועד היום הוא ממשיך לשמור על קשר עם משפחתו של ראש הממשלה.

פרדו זוכה להערכה רבה בצמרת צה"ל, במסגרתו היה מעורב בין היתר במספר מבצעים חשאיים בעת שירותו באגף המבצעים. שירותו כיועץ מיוחד זיכה אותו לשבחים בעקבות תכנון פעולות מורכבות שהסתיימו בהצלחה רבה. פרדו, שצמח במוסד, שירת בסיירת מטכ"ל ונטל חלק במבצע אנטבה, שם שימש כאמור, כקצין קשר.

שמו של פרדו עלה כמי שהיה מעורב בהעברת מסמך הרפז אל התקשורת, ועם מינויו הוא ככל הנראה ייתקל במסדרונות מערכת הביטחון והממשלה עם הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, מי שעיקר המסמך דן במינויו.

ברק: "מתאים מאוד לתפקיד"

לדברי נתניהו, "לפרדו יש ניסיון עשיר של עשרות שנים במוסד ואני בטוח שהוא האדם הנכון להצעיד את הארגון בשנים הקרובות, נוכח האתגרים המורכבים הצפויים למדינת ישראל". נתניהו ציין את הערכתו העמוקה לתרומתו הגדולה של ראש המוסד מאיר דגן לביטחון ישראל "אני בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל במשימות שונות".

שר הביטחון אהוד ברק בירך בצהריים בטלפון את ראש המוסד הנבחר. ברק אמר לאחר השיחה כי "אני מכיר את תמיר עשרות שנים, ממבצעים רבים שהיינו שותפים להם. מדובר באיש מקצוע בעל ניסיון מבצעי עשיר ביותר, שכל ישר ואחריות, שראוי ומתאים מאוד לתפקיד ראש המוסד".

ברק הוסיף כי "אני רוצה לברך גם את ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, על שמונה שנים מוצלחות ביותר בתפקיד, בהן הוביל את המוסד להישגים יוצאי-דופן."מדינת ישראל ואזרחיה חייבים אלפי תודות למאיר דגן, למרות שאין דרך לשתף את כלל האזרחים ברקע לכך". שר הביטחון אמר עוד כי חילופי הדורות בהנהגת גופי המודיעין והביצוע של המדינה הם סם חיים לשמירת איכות הפעולה והחתירה המתמדת להישגים גבוהים יותר.

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אמר לוואלה! חדשות בעקבות המינוי כי "אני חושב שההכרזה על תמיר פרדו לראשות המוסד היא מינוי מצויין. מדובר באדם ראוי בעל ניסיון עשיר מאוד בתחומים היעודיים של המוסד ואני בהחלט מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש".

"המפגש הראשון שלי איתו היה באוגנדה", נזכר מפקד המחוז הצפוני לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס אליק רון, "ואז הוא היה נראה לי ילד. אבל מאז אני עוקב אחריו מרחוק. אני שמח שבחרו באדם שחרש את המוסד וגדל בתוך הארגון. כבר באנטבה הוא הפגין קור רוח ראוי לשבח ואני שמח מאוד שהוא קיבל את המינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully