וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השביתה: רוצח השופט אזר ייצא מהפרדה?

גלעד גרוסמן

29.11.2010 / 12:51

יצחק זוזיאשווילי, שהורשע ברצח השופט עדי אזר בשנת 2004, עלול לצאת מההפרדה בה הוא שוהה בכלא מזה כשש שנים, זאת בשל שביתת הפרקליטים שלא מאפשרת את חידוש הבקשה

האם הרוצח של השופט עדי אזר ייצא מהפרדה? יצחק זוזיאשווילי, שהורשע בהזמנת רצח השופט אזר מתוך כותלי בית הסוהר, נמצא מאז ההרשעה בהפרדת יחיד. לפי החוק, הפרקליטות צריכה לבקש להאריך את ההפרדה בכל חצי שנה, אם היא מעויינת בכך. תקופת ההפרדה הנוכחית של זוזיאשווילי מסתיימת בעוד כשבוע וחצי, אולם בשל שביתת הפרקליטים, טרם הוגשה בקשה להאריך את ההפרדה.

זוזיאשווילי הורשע בפברואר 2006 יחד עם רפי נחמני ברצח השופט אזר, שנורה מחוץ לביתו ברמת השרון ביולי 2004. ''נחמני הוא שלחץ על ההדק, בשליחותו של זוזיאשווילי ששלט, הניע, דחף, ניהל, נתן הוראות והיווה את הרוח החיה'', כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בהכרעת הדין. השופטים קבעו שזוזיאשווילי הזמין את הרצח לאחר שכל בקשותיו לעריכת משפט חוזר נדחו.

זוזיאשווילי מוחזק בהפרדה בכלא "אוהלי קידר" מאז אוקטובר 2004. בשב"ס סבורים שאם זוזיאשווילי ייכלא יחד עם האוכלוסייה הכללית בבית הסוהר, הוא עלול לסכן את הסוהרים וכן אסירים אחרים, ואף יש חשש שינסו לפגוע בו, לכן מעוניינים להאריך את הפרדתו. "ההתרשמות היא מאסיר בעל מסוגלות ותחכום, שבאו לידי ביטוי זה מכבר במעורבות שלילית, תוך הפעלת אנשים אחרים זולתו", נכתב בתצהיר אודותיו.

כדי להאריך את הפרדתו, על הפרקליטות להגיש בקשה בנידון לבית המשפט. לרוב, בקשות מסוג זה מוגשות לבית המשפט כשבועיים לפני סיום מועד ההפרדה, ומתבססות על תצהיר של השב"ס. אולם, אתמול הודיעה הפרקליטות, שעד כה טרם טיפלה בתיק, על כך שלא תגיש בקשת הפרדה. מלבד זוזיאשווילי, הפרקליטות לא תגיש בקשות דומות נגד מספר אסירים אחרים המוחזקים בהפרדה.

בתוך כך, במטה המאבק של הפרקליטים החליטו היום להחריף את צעדי המחאה. החל מיום רביעי בכוונתם להפסיק להופיע בדיוני מעצרים בחלק ניכר מהתיקים שבינתיים כן הופיעו בהם. בכוונתם להופיע רק בתיקי רצח, הריגה ועבירות מין ובחלק מתיקי עבירות הנשק והסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully