וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במצרים: תבוסה לאחים המוסלמים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.11.2010 / 12:07

מתוצאות ראשונות של הבחירות לפרלמנט במצרים עולה, כי תנועת האופוזיציה האיסלמית נחלה מפלה קשה ולא הצליחה לזכות באף מושב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

תוצאות ראשונות של הבחירות לפרלמנט המצרי מעלות כי תנועת האופוזיציה "האחים המוסלמים", שמחזיקה כיום 88 מושבים מתוך 508 מושבי הפרלמנט, נחלה מפלה קשה ולא הצליחה לזכות באף מושב. עוד עולה כי מפלגת השלטון, "המפלגה הדמוקרטית הלאומית", חיזקה את כוחה. תוצאות הבחירות צפויות להעניק רוח גבית למפלגת השלטון לקראת הבחירות לנשיאות שתיערכנה ב-2011.

בכירי "האחים המוסלמים" הודו כי ספגו מפלה קשה ואיבדו את כל מושביהם. "כל 130 המועמדים של תנועתנו לא הצליחו לזכות במושב לפרלמנט. מספר זעום מתוכם יתמודדו בסיבוב שני", הודיעה התנועה המובסת. רבים מאנשי התנועה טענו כי השלטונות זייפו את תוצאות הבחירות לטובת מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק והם יצאו להפגין ברחובות נגד הזיוף.

בנוסף לנציגי "האחים המוסלמים" שאיבדו את מושבם בפרלמנט המצרי, נחלו אנשי אופוזיציה רבים תבוסה, ביניהם גם איש האופוזיציה מוסטפא בכרי, המשמש גם כעורך עיתון האופוזיציה "אל-אוסבוע". בכרי ידוע באיבתו לישראל ובעבר אף קרא לפטר את פוסק ההלכה הסוני המצרי השייח' טנטאווי לאחר שלחץ את ידו של הנשיא שמעון פרס בכנס בניו יורק.

הבחירות לפרלמנט במצרים התקיימו אתמול בצל שמועות על זיופים וקניית קולות ועל רקע עימותים חריפים בין אנשי אופוזיציה לבין כוחות הביטחון. במהלך העימותים שפרצו במספר מחוזות במדינה נהרגו שלושה אזרחים מצרים, מתוכם בן של מועמד בבחירות שנדקר למוות בעת שתלה כרזה של אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully