וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בדרכים: ישראל עברה את רף ההרוגים השנתי

אריאל נוי

29.11.2010 / 11:11

חודשיים לפני סוף 2010 ומספר ההרוגים בתאונות הדרכים גבוה משהיה בשנה שעברה, ועומד על 351 בני אדם. "אור ירוק": הגישה האדישה של שר התחבורה פוגעת בהפחתת מספר ההרוגים

שנת 2010 עוד לא הסתיימה וכבר מספר ההרוגים בתאונות הדרכים גבוה משהיה בשנה שעברה. 351 בני אדם נהרגו מתחילת השנה, בעוד שבשנת 2009 כולה, נהרגו בכבישים 350 בני אדם.

"כבר עברנו מזמן את רף ההרוגים בתאונות דרכים שקבעה ממשלת ישראל בתוכנית הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים. היעד היה הפחתה של 6% משנה שעברה (329 בני אדם - א.נ.). לצערנו אנו רואים כי הגישה האדישה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, המתבטאת בקיצוץ תקציבים מתמשך במאבק בתאונות הדרכים, פוגעת במגמת ההפחתה במספר ההרוגים בתאונות דרכים של העשור האחרון", אמר לוואלה! חדשות מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב.

לאחרונה פרסם האיחוד האירופי את תכנית יעדי הבטיחות בדרכים שלו לשנים 2011-2020. בשנת 2009 נהרגו למעלה מ-35,000 אנשים בכבישי האיחוד האירופי, כמיליון וחצי נפצעו ועלות תאונות הדרכים לחברה הוערכה בכ-130 מיליארד אירו. האיחוד האירופי עשה מאמצים ניכרים על מנת להתמודד עם הבעיה, המתבטאים בין היתר בהצבת יעדים כמותיים ברורים ושאפתניים להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בחצי בעשור הקרוב.

סקירת ביצועי הבטיחות בשבע ממדינות ה-OECD מוכיחה, כי הצבת יעדים כמותיים משפיעה ישירות לירידה שנתית ממוצעת במספר ההרוגים, הגדולה ב-4% לעומת מדינות שלא הציבו יעדים. תכנית שיינין, אשר אומצה ע"י ממשלת ישראל כתכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים, קבעה כבר ב-2005 כי יש להביא לירידה במספר ההרוגים אל מתחת ל-360 ב-2010. אולם, שר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, בחר שלא ליישם החלטה זו.

אבואב התייחס למאמצי מדינות אירופה להפחתת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים ואמר, כי "למרות כל הקביעות החד משמעיות הללו, עמדת שר התחבורה נותרת בעינה, כפי שהשיב לשאילתא שהגיש ח"כ ניצן הורוביץ – 'אין להציב יעד מספרי להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים'. חוסר יישומה של תכנית ארוכת טווח להפחתת מספר הנפגעים בתאונות כבר גובה מאיתנו מחיר יקר, שרק יילך ויגדל. ישראל צריכה ויכולה לעמוד בשורה אחת עם המדינות האירופיות המתקדמות, ועליה להציב את המאבק בתאונות הדרכים בראש סדרי העדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully